Nytt nummer av Byggmagazinet ute nu!

Att bygga i TRÄ!

Det här numret handlar mycket om trä. Vår fantastiska skog är en förnyelsebar resurs som skall brukas. Redan 2025 kan Sverige ha kapacitet att bygga hälften av alla flerbostadshus i trä. Det skulle bidra till att möta byggbehovet och ge stora positiva effekter i form av kraftigt minskade koldioxidutsläpp från byggbranschen samt arbetstillfällen utanför storstäderna.

I det här numret presenterar vi några spektakulära byggen där Hedins klivit in som leverantör, bland annat ett fantastiskt fritidshus i Sälen. Samtidigt visar vi hur framtidens flerbostadshus kan komma att byggas och presenterar en av världens största träkonstruktioner, Metropol Parasol i Sevilla Spanien, som sannerligen är en ögonbrynshöjare i sin unika design.

Vi lyfter också vår viktiga inköpsorganisation som ser till att vi handlar av rätt leverantörer till rätt priser, vilket naturligtvis kommer våra kunder tillgodo.

Vi hoppas att ni, precis som vi, älskar trä i alla dess former, oavsett om det är i form av träd i våra skogar eller som förädlade produkter i vår bygghandel.