AB Karl Hedin Bygghandel förvärvar Byggshopen i Vemdalen.

Vi har sedan flera år tillbaka levererat träprodukter och byggmaterial till Vemdalen genom vår filial i Sveg. Nu tar vi nästa steg genom att förvärva Byggshopen i Vemdalen av Vemhus Bygg AB.

Byggshopen i Vemdalen är en del i Vemhus Bygg AB som omsätter ca 40 miljoner och har 25 anställda.Vemhus Bygg AB är sedan slutet av 1980-talet ett i Härjedalen etablerat företag med verksamhet inom bygg, anläggning och handel. Vemhus Bygg AB väljer nu att renodla bygg- och entreprenadverksamheten genom försäljningen av bygghandels­verksamheten.

• Att det blev AB Karl Hedin känns mycket bra! Det är precis som Vemhus ett livskraftigt familjeföretag som verkar i och värnar om det lokala. Jag är övertygad att detta är den absolut bästa nya ägaren för både medarbetare och kunder och ger de bästa förutsättningarna att fortsätta vara en professionell och serviceinriktad bygghandel. AB Karl Hedin har de resurser och den offensiva inställning som krävs för att möta morgondagens kundbehov berättar Åsa Hammargård, VD Vemhus Bygg AB.
  • Konceptet ”Från planta till planka” i kombination med ett starkt lokalt engagemang är viktiga delar i AB Karl Hedins långsiktiga arbete med att bygga en riktigt bra bygghandel. Vi ser stor potential i Vemdalen och kommer genom våra lokala duktiga medarbetare att växa och utvecklas i vår verksamhet. Vi ser fram emot förvärvet i Vemdalen och hoppas att marknaden testar oss avslutar Lars Lindgren, VD AB Karl Hedin Bygghandel.

För ytterligare information, kontakta:

Lars Lindgren
VD, AB Karl Hedin Bygghandel
E-post: lars.lindgren@abkarlhedin.se

Åsa Hammargård
VD, Vemhus Bygg AB
E-post: asa@vemhus.se

• Byggnadsindustrin, branschfrågor

• trävaror
  • skog
  • från planta till planka
  • byggvaror
  • byggmaterial
  • bygghandel
  • bygg
  • ab karl hedin

AB Karl Hedin är en familjeägd sågverks- och handelskoncern med verksamhet i Mellansverige och Estland. Företaget grundades under 1900-talets början och har idag 930 anställda och omsätter drygt 3,3 miljarder kronor. Koncernen bedriver verksamhet inom sågverk, förädling, emballage och bygghandel. AB Karl Hedin Bygghandel finns på 36 orter i Mellansverige.

Anders Hansson-Wik

Presskontakt Marknadsansvarig Bygghandel 0703-911116