AB Karl Hedin stöttar Calle Fribergs satsning mot en topplacering i Cykelvasan

Calle Friberg blev professionell mountainbike-cyklist direkt efter gymnasiet 2000. Först två år i Sverige sedan på kontinenten fram till 2009. Calle tävlade på den absoluta elitnivån både som medlem i landslaget och representerade olika internationella cykelstall. Karriären innehöll både sm-guld och flera segrar ute i världen. För att prestera på den nivå som Calle befann sig krävdes stora uppoffringar och total dedikation.

2009 tog Calle det modiga beslutet att lägga av för gott när den totala motivationen inte längre fanns. Han ägnade sig åt annat och byggde upp ett liv som bestod av vanligt jobb och fysisk träning bara på fritiden.

Fast något hände. Under hösten 2011 började Calle cykla allt mer och deltog även framgångsrikt i några tävlingar. Lusten och motivationen hade återvänt och under 2012 har Calle haft en fantastisk säsong med flera nationella och internationella resultat som varit bättre än under hans sista år som proffs. Bästa resultaten 2012 var: 15:e VM i Långlopp, Frankrike, 1:a Engelbrektsturen, 1:a Sverigecup Cross Country, Södertälje samt 1:a etapp 2 på Breck Epic, Colorado.

2014 cyklar Calle för Scott och har fokus på en pallplacering i cykelvasan.

Detta sponsrar AB Karl Hedin och vi får tillbaka samarbeten med personal och kunder där Calle lär ut hur viktigt vilja och motivation är för att lyckas med det man bestämmer sig för. Det kommer också att vara olika träningsläger där inte bara det mentala är i fokus utan även materialkunskap och träning tillsammans på mountainbike.

• Byggnadsindustrin, branschfrågor

• topptrall
  • cykelvasan
  • vasaloppet
  • callefriberg
  • scott
  • från planta till planka
  • bygghandel
  • bergslagen
  • ab karl hedin

AB Karl Hedin är en familjeägd sågverks- och handelskoncern med verksamhet i Mellansverige och Estland. Företaget grundades under 1900-talets början och har idag 930anställda och omsätter drygt 3,0 miljarder kronor. Koncernen bedriver verksamhet inom sågverk, förädling, emballage och bygghandel. AB Karl Hedin Bygghandel finns på 37 orter i Mellansverige.

Anders Hansson-Wik

Presskontakt Marknadsansvarig Bygghandel 0703-911116