Nordiska Galleriet lanserar Nordiska Galleriet Studio

Nordiska Galleriet är stolta att presentera Nordiska Galleriet Studio, en in-house byrå bestående av erfarna arkitekter för unika inredningskoncept och helhetslösningar för offentlig miljö såväl som privata hem.

Nordiska Galleriet Studio är en ny inredningstjänst som erbjuder ett kunnigt och kreativt team av inredare och arkitekter dedikerade att lyfta varje individuellt projekt till något spännande och unikt. Nordiska Galleriet Studio tar ett helhetsgrepp om den kreativa processen, från koncept, framtagande av material, textiler, möbler, belysning, dekor och konst till leverans, montage och uppföljning. Genom ett 360° erbjudande kan Nordiska Galleriet Studio agera partner från koncept till färdigställande av projekt.

”Vår studio är unik eftersom vi har både seniora arkitekter som ritar och erfarna inredare som står för möbelkompetens. Utöver detta har vi tillgång till mer än 180 möbelvarumärken och vår nära relation med våra leverantörer gör det möjligt att sätta saker i produktion som inte redan finns på marknaden. Det gör att vi kan vara mycket dynamiska i våra lösningar och erbjuda en tjänst som inte tidigare funnits i Sverige”, säger Axel Söderberg, arbetande styrelseordförande på Nordiska Galleriet.

Tillsammans med övriga tjänster inom Nordiska Galleriet, samt ett tätt samarbete med formgivare och möbelleverantörer kan Nordiska Galleriet nu erbjuda en konkurrenskraftig helhetslösning från koncept till leverans.

Projekt

Sedan starten tidigare i år har studion levererat över 25 kreativa projekt för privatpersoner och företag. Bland annat har man fått uppdraget att inreda Heckscher Ohlin rummet på Handelshögskolan i Stockholm där Nobelmottagningen sker.

”Det har varit fantastiskt roligt att ta sig an gestaltningen av detta projekt. Heckscher Ohlin rummet ligger i den ursprungliga huvudbyggnaden av anrika Handelshögskolan och i uppdraget har vi fått möjligheten att balansera originalinredning med den internationella design som Nordiska Galleriet representerar”, säger Jacob Holst, Managing Director på Nordiska Galleriet Studio.

Den lösa inredningen kommer från italienska Cassina och den inspirerande takarmaturen från amerikanska belysningsvarumärket Roll & Hill. Färgval och textilier skapar värme i rummet och framhäver detaljerna i den fasta inredningen. Projektet fullbordas med ett specialbeställt konstverk skapat av Jens Fänge som klär rummets väggar.

Nordiska Galleriet Studio är beläget på Nybrogatan 11, 11439 Stockholm. Managing Director, Jacob Holst.

• Arkitektur

• design
  • handelshögskolan
  • studio
  • logotyper
  • ägare

Möbelbutiken Nordiska Galleriet grundades 1912 och är en exklusiv återförsäljare av designmöbler och inredningsprylar. Bolagets har verksamhet i såväl fysisk miljö (Nybrogatan 11 i Stockholm) som online på www.nordiskagalleriet.com.

Olivia Rehmberg

Presskontakt PR & Event Manager +46768775767