Rekorderlig Cider vinner guld i Australien

Den prestigefulla titeln Best cider of the year kammades hem av Rekorderlig Cider på Australian Liquor Industry Awards – Australiens ledande tävling för dryckesbranschen.

Rekorderlig Cider från Åbro Bryggeri är en av Sveriges mest sålda cider med en stor och trogen publik. Varumärket har en bred smakportfölj som står i ständig utveckling och följer marknadens trender. I sortimentet finns både klassiska smaker som t ex Äpple och Päron men också innovativa smaker som t ex jordgubb-lime, Vildäpple-Fläder och Skogsbär. Varje sommar lanseras en ny, uppfriskande smak som limited edition – ett koncept som ytterligare förstärker varumärkets position på marknaden. Och det är inte bara i Sverige som Rekorderlig Cider går hem. Varumärkets utveckling på exportmarknaden har varit enormt bra de senaste åren.

Den ursvenska drycken från Vimmerby har tidigare kammat hem en rad prestigefulla priser i både nationella och internationella dryckestävlingar. Nu kan bryggeriet stoltsera med ännu en internationell guldmedalj.

- Vi är enormt stolta och tacksamma över att ha vunnit denna fina utmärkelse i konkurrens med så många starka varumärken som vi beundrar. Det här är ytterligare ett kvitto från branschen på att Rekorderlig Cider är en dryck med hög kvalitet, säger Henrik Dunge, VD på Åbro Bryggeri.

På senare år har drycken cider ökat i popularitet i Australien. Sedan man lanserade Rekorderlig Cider för två år sedan har varumärket drivit hela ciderkategorin framåt samt dryckesmarknaden i stort. Den ökade efterfrågan på Rekorderlig Cider i Australien har resulterat i att varumärket satsar stort på sponsorskap under året som följer. Drycken från Sveriges äldsta familjebryggeri kommer att kunna njutas av tusentals australiensiska konsumenter på nationella matfestivaler som t ex Crave Festival i Sydney och Taste of Melbourne.

Högupplösta bilder för nedladdning finns på www.abro.se
Användarnamn
: abro
Lösen: lejon

För mer information, kontakta Henrik Dunge:
E-mail: henrik.dunge@abro.se

Åbro Bryggeri är landets äldsta, men också ett av Europas modernaste familjebryggeri. Vi är 190 anställda och omsätter ca 750 miljoner kronor. Sedan 1856 har vi bryggt Åbro Original med vatten från en och samma källa i Vimmerby. Under åren har sortimentet även breddats med en rad andra ölsorter samt drycker som Rekorderlig Cider och Hwila – Europas godaste vatten 1999, 2007, 2008 och 2009.