Botkyrkabyggen på Facebook

Nu finns Botkyrkabygghen på Facebook sedan några testveckor. Sidan, som heter ’Botkyrkabyggen Norra’, är i första hand tänkt som en officiell sida för  områdena Fittja, Norsborg och Eriksberg. Alla är välkomna med funderingar, idéer, frågor och synpunkter om allt som rör våra områden – i stort och smått.

Lanseringen gjordes inför den satsning som man nu gör gentemot ungdomar, för att ge de grupperna en naturlig väg att föra dialog om förbättringar och uppslag för det egna bostadsområdet.

- Som första bostadsbolag i Sverige på facebook vill vi ge våra kunder ytterligare en möjlighet att påverka sitt boende, säger Josef Lantz, affärdsområdeschef på Botkyrkabyggen. Även om vi ser detta som väg att nå ungdomar, tror vi att det kan vara en välkommen väg för många grupper att stå i kontakt med oss.