Botkyrkabyggens bästa tips till Alla hjärtans dag

Botkyrkabyggens bästa tips till Alla hjärtans dag

Minska klegget, kolla batteriet och säg hej till din granne. Det är några av Botkyrkabyggens tips för en omtänksam och glad Alla hjärtans dag den 14 februari.

Även våra bostäder och grannar kan behöva lite extra omtanke ibland. Här kommer fem enkla tips som du kan följa för att visa din uppskattning på Alla hjärtans dag.

1. Hälsa på dina grannar. Om du känner dig lite extra vänlig kanske du även kan ge en snäll komplimang.

2. Kolla batteriet i brandvarnaren. Det är nog den allra finaste presenten du kan ge din bostad och dina grannar.

3. Låt bli att hälla matolja i avloppet. Det kleggar igen och skapar stopp.

4. Om ett fungerande batteri i brandvarnaren är den finaste presenten är en makeover kanske det näst finaste du kan ge din bostad. Klär din käraste i vitt, rött eller kanske rentav mönstrat? Spana in våra tapeter och överraska din bostad riktigt ordentligt. http://www.botkyrkabyggen.se/artikel/vardagsrum-1

5. Låt bli att skräpa ner i trapphuset. Om du ändå inte kan låta bli att skräpa ner, se då till att det är en fin blomma och ingenting annat som du lämnar utanför din grannes dörr.

Hoppas att du får en fin Alla hjärtans dag!

Charlotta Lundström, pressansvarig Botkyrkabyggen: 070 - 162 94 43