Pressinbjudan: Trygghetskonferens 26 oktober

Den 26 oktober tar det allmännyttiga bostadsbolaget Botkyrkabyggen och Hyresgästföreningen Botkyrka-Salem ytterligare ett steg i sitt trygghetsarbete. Under en heldagskonferens möts forskare, myndigheter och representanter för olika föreningar och bolag med syftet att göra Botkyrka tryggare och säkrare. Journalister är välkomna att delta på konferensen.

Tre av Sveriges 23 områden som av polisen bedöms som särskilt utsatta, finns i Botkyrka kommun. Trygghetsfrågorna är därför något som många – kommun, myndigheter, bostadsbolag, föreningar och företag – redan idag arbetar med. Men det går att göra mer med ökad kunskap och bättre samarbeten. På trygghetskonferensen den 26 oktober medverkar därför bland annat Brottsförebyggande rådet, Delegationen mot segregation, kriminologen och gängforskaren Camila Salazar och representanter för Polisen, Fryshuset, Botkyrkabyggen, Hyresgästföreningen och kommunens säkerhetsteam, med flera.

Programmet innehåller kortare föreläsningar, panelsamtal och utfrågningar. Representanter för media anmäler sig till charlotta.lundström@botkyrkabyggen.se senast den 19 oktober.

För mer information om innehåll, plats och tid, se bifogat program.

Bifogas: Program ”Tillsammans gör vi Botkyrka tryggare” den 26 oktober 2018