Returpack utlyser reklamfilmstävling till Voddler

Returpack, som ansvarar för det svenska pantsystemet, har startat en kampanj på underhållningssajten Jesper.nu där deltagarna har möjlighet att tävla om att göra reklamfilm som kommer att spelas upp i Voddler. Voddler är en svensk reklamfinansierad filmtjänst som streamar filmer via datorn.

Genom att dela med sig av sina tankar kring pantning eller ställa en fråga på Jesper.nu kan deltagarna vinna en Voddler-invite. Den som vill satsa ännu högre kan spela in en kort film på temat Pantamera och har då chans att vinna fem egna invites. De tre bästa bidragen kommer att visas bland storfilmerna på Voddler under januari.

– Det här är ett sätt för oss på Returpack att föra en dialog med den yngre målgruppen. Vi hoppas på att få in många tankar kring pantning och inspirerande filmer, säger Katarina Lundell marknadschef på Returpack.

Idag återvinns nästan 9 av 10 burkar och flaskor i Sverige, vilket gör oss till ett av de bästa länderna i världen när det gäller pantning. Tävlingen är en av många insatser Returpack gör för att öka pantningen ytterligare. Visionen är att alla burkar och flaskor som säljs ska pantas och bli till nya. Ungdomar är en mycket viktig målgrupp i kampen om att få tillbaka burkar och flaskor i kretsloppet.

­­– Om vi lär de unga vinsterna med återvinning redan på ett tidigt stadium så säkrar det vår framtida miljö, säger Katarina Lundell.

Tävlingen startade igår den 3 december och pågår under december.

Tel: 011-19 19 82, Katarina.lundell@returpack.se

• voddler invites
  • voddler

Returpack ansvarar för pantsystemet av burkar och återvinningsbara plastflaskor i Sverige – ett system i världsklass. Företaget informerar om pantsystemet, administrerar ekonomin och samordnar återtagningen av pantförpackningar. Huvudkontoret, liksom fabriken där burkar och flaskor samlas, ligger i Norrköping. Returpack ägs till 50% av Sveriges Bryggerier AB, till 25% av Svensk Dagligvaruhandel och till 25% av Livsmedelshandlareförbundet (SSLF) www.returpack.se www.pantamera.nu/