Väsbyhems hyresgäster tryggare och nöjdare än någonsin

Nyligen genomfördes den årliga hyresgästenkäten bland Väsbyhems samtliga hyresgäster och resultatet är det bästa som någonsin uppmätts sedan mätningarna startade. Den upplevda trivseln med Väsbyhem som hyresvärd har ökat från 82 till 87% nöjda hyresgäster på bara ett år. Ett annat resultat som är särskilt glädjande är att hela 85,5% upplever att de känner sig trygga, vilket placerar oss bland de bästa i landet. En fråga som innefattar den upplevda tryggheten i bostaden, trapphuset, källaren och i bostadsområdet kvällar och helger.

Amra Barlov Lindqvist, vd i AB Väsbyhem kommenterar resultatet
- Det här visar att våra satsningar på trygghetscertifieringar, passagesystem, röststyrd belysning i trapphus, trygghetsvandringar och daglig förvaltning i våra bostadsområden har gett resultat, och det är jätteroligt att få ett så bra betyg från våra kunder. Vi kommer dock inte nöja oss med det, utan fortsätter vårt arbete med siktet inställt på att få Sveriges nöjdaste kunder.

Per-Erik Kanström, kommunstyrelsens ordförande kommenterar resultatet
- Vi har under flera år jobbat strategiskt för att öka tryggheten i Väsby, Väsbyhems arbete är ett bra exempel men också samarbetet med polis och socialtjänst på olika sätt. Det här är en bekräftelse på att arbetet ger resultat. Vi jobbar förstås vidare med detta i hela kommunen eftersom trygghet är en känsla som måste återskapas hela tiden och i ett tryggare Väsby vill fler bosätta sig.

• bostadshus
  • fastighet
  • lägenheter
  • trygghet
  • kundnöjdhetsundersökning
  • kundnöjdhet

AB Väsbyhem är ett allmännyttigt bostadsbolag i Upplands Väsby. Bolaget äger 4 400 lägenheter och 30 500 kvm lokaler. Omsättningen för 2012 uppgick till 374 Mkr och soliditeten till 26,89 %. Bolaget är sedan många år ett av de ledande bostadsföretagen i landet och är kända för sin stora andel marknära och småskaliga bebyggelse samt olika kategoriboenden. Väsbyhem är miljöcertifierade enligt ISO 14001.

Närheten till Arlanda (8 minuter) och tågförbindelser till såväl Stockholm (25 minuter) som Uppsala (27 minuter) gör Upplands Väsby mycket attraktivt för såväl boende som företag.