ABAX värvar ännu en anställd från världens största telematikföretag

ABAX fortsätter att stärka ledningsgruppen med tidigare Fleetmatics-medarbetare. Nu går Paul Walsh in som teknologidirektör (CTO) i företaget. Rekryteringen av Paul Walsh är en tydlig markering att ABAX kavlar upp ärmarna i kampen om att bli nummer ett inom telematikbranschen.

Paul Walsh kommer leda teknologiavdelningen på ABAX och hade sin första arbetsdag måndagen den 10 september. Han är redo för uppgifterna som väntar och har redan tydliga visioner för det snabbaste växande telematikföretaget i Europa

- Det viktigaste för mig, som ledare av teknologiavdelningen, är att leverera tjänster i världsklass som kan användas globalt och som löser faktiska problem som folk har. Vi är redan ett väldigt starkt lag som arbetar med våra produkter, vilket såklart är en bra utgångspunkt. Samtidigt måste vi erkänna att det kommer flera stora utmaningar framöver som vi måste lösa, säger Paul Walsh och fortsätter:

- Jag förväntar mig att ABAX är världsledande inom teknologibranschen i B2B-marknaden någon gång i framtiden och är övertygad om att vår huvudprodukt kommer byggas upp utifrån hur vi knyter samman och förenklar arbetsdagen för alla typer av företag.

Paul Walsh arbetade som konsult för ABAX en kort period innan han blev erbjuden anställning som Chief Technology Officer(CTO). Han har över 15 års erfaring från telematikbranschen i olika stadier. Från en liten start-up till Fleetmatics börsnotering på New York-börsen 2012, vilket ledde till telekom-giganten Verizons uppköp av företaget för 2,4 miljarder dollar fyra år senare.

-  Vi är extremt nöjda över att ha med Paul i laget. Med hans erfarenhet och tankesätt är vi ännu bättre rustade för fortsatt tillväxt framöver. Både styrelsen och den övriga ledningen är säkra på att Paul kommer hjälpa oss att hitta den bästa lösningen för framtiden, säger Bjørn Erik Helgeland, Chief Operating Officer i ABAX Group.