Circle K och ABAX ingår samarbete som sänker de totala drivmedelskostnaderna

Marknadsledarna slår ihop sig för att ge kunderna drivmedelsrabatter och andra fördelar på alla Circle K-stationer i Sverige, Norge och Danmark.

Samarbetet ger alla ABAX kunder tillgång till en unik rabatt genom drivmedelskort från Circle K.

De två Skandinaviska marknadsledarna inom energistationer och telematik, Circle K och ABAX, säger att detta kommer gynna alla deras kunder.

- För oss är det viktigt att hjälpa våra kunder att få så kostnadseffektiva fordonsflottor som möjligt och där kommer detta avtalet in i bilden. Det matchar bra med våran marknadsledande elektroniska körjournal som redan sänker drivmedelsförbrukningen med 20 procent i genomsnitt, säger Mathias Eliasson, Country Sales Manger på ABAX Sweden AB.

Tydliga besparingar för företag med bilar i arbetet

- Drivmedelsutgifter är en nödvändig kostnad för företag med en eller flera bilar. Därför hoppas vi nu kunna lätta ytterligare på den för våra kunder, säger Mathias Eliasson.

För bägge parter handlar avtalet om att öka den egna kundportföljen genom att erbjuda tjänster som kommer till användning för alla som använder bil i arbetet.

- Vi är väldigt glada över det här avtalet. Våra energistationer levererar redan tjänster som kunderna är nöjda med och genom avtalet med ABAX kan vi erbjuda ännu bättre tjänster till ännu flera kunder, förklarar John Killingmo Walle, Senior Manager Inside Sales på Cirkle K.

Gynnar kunder i hela landet

Samarbetet mellan de stora aktörerna kommer ge Sveriges fordonsflottor en enklare och mer lönsam vardag. ABAX har kunder över hela landet, precis som Circle K har stationer. Därmed ser avtalet likadant ut oavsett var i landet du bor.

- Både för oss på Circle K och för ABAX handlar avtalet om att göra mobilitet enklare för våra kunder. Vi lever av att förenkla vardagen till våra många tusen kunder och ju mer utbyte de kan få av detta samarbetet desto bättre, avslutar John Killingmo Walle, Senior Manager Inside Sales på Cirkle K.

För mer information:

Mathias Eliasson, Country Sales Manager på ABAX Sweden AB, mobilnummer: +46 769 489 659 eller e-post mha@abax.no

John Killingmo Walle, Senior Manager Inside Sales i Circle K, mobilnummer 970 57 678 eller e-post johnwa@circlekeurope.com

Om ABAX

ABAX är en av Europas ledande aktörer inom telematik och IOT-segmentet. Med hjälp av smarta lösningar binder ABAX ihop arbetsplatsen genom in-house utvecklade produkter och tjänster. Tjänster som gör det möjligt för företag att effektivisera verksamheten, få en överblick, förenkla och förbättra arbetsprocesserna och samtidigt minska kostnader. Alla lösningar som levereras är «Software-as-a-Service».

Alla som arbetar på ABAX ska ha det kul på jobbet, samtidigt som de får utveckla sig professionelt och bli bättre dag för dag. Vi menar att nöjda medarbetare ger bättre service och skapar en bättre upplevelse för våra kunder. Därför gör vi vårt yttersta för att skapa trivsel för våra medarbetare – både på jobbet och utanför arbetsplatsen.

Vi är 450 medarbetare fördelat på åtta länder och har huvudkontoret i Larvik, Norge. www.abaxsverige.se