Abecita storsatsar med ny organisation

Lågkonjunkturen tvingar många företag att hålla tillbaka. Men Boråsbaserade Abecita AB med varumärkena abecita och Salming underwear har en positiv syn på framtiden, håller kvar vid sitt mål och expansiva strategi och rustar sig nu för framtiden genom en storsatsning på ny ledningsgrupp.

- Målet är att stärka båda varumärkenas positioner på marknaden. Skapa ett effektivt och kvalitetssäkert flöde och vara det självklara valet av underklädesleverantör. För att lyckas med detta har vi handplockat den nya ledningsgruppen direkt från branschen, säger koncernens ordförande och tillika delägare Ebba Swegmark.

Ny VD är Anita Strandberg-Alpsjö med gedigen erfarenhet från branschen efter 10 år på KappAhl och 13 år på Lindex. På Lindex, där underkläder är en viktig produktgrupp, arbetade Strandberg-Alpsjö på koncernledningsnivå och har de senaste åren arbetat som VD på konsultuppdrag för Industri Kapital och har en styrelsepost inom Indiska.

Roger Lidberg är ny Logistikchef. Lidberg kommer ifrån Redcats Nordic med bl.a. varumärket Ellos där han under många år haft ledande befattningar inom logistik och internationell projektledning.

Ny Marknadschef Kristina Hermansson, har arbetat i 10 år med internationell marknadsföring och varumärkesbyggande kommunikation av herrskjortor på Eton

• Mode

• abecita
  • salming underwear
  • kristina hermansson
  • anita strandberg-alpsj
  • roger lidberg

• Stockholm

Abecita AB är ett familjeägt företag med 80 års erfarenhet och kunskap och stark drivkraft att
alltid arbeta med de bästa materialen och duktigaste sömmerskorna för att skapa detta
hantverk som riktigt bra underkläder är. Varumärket abecita riktar sig till kvinnor som ställer
krav på sina underkläder och från 1991 erbjuds männen samma högkvalitativa underkläder
genom varumärket Salming. Abecita AB är en del av Swegmark koncernen.

Anita Strandberg-Alpsj

Roger Lidberg