Aberdeen hyr ut till KappAhl i Ekerö Centrum

Aberdeen Fastighetsfond Sverige har tecknat avtal med KappAhl i Ekerö Centrum. Butiken omfattar 954 kvm och har Systembolaget som närmaste granne. KappAhl premiäröppnar under slutet av augusti 2011.

Denna uthyrning är det senaste steget i Aberdeens långsiktiga plan för utveckling och förädling av Ekerö Centrum. I och med att KappAhl etablerar sig i Ekerö Centrum är samtliga butikslokaler uthyrda.

- Vi är mycket glada att få KappAhl till Ekerö Centrum eftersom de bidrar med ett starkt varumärke samtidigt som de kompletterar butiksmixen med ett brett sortiment inom dam, herr och barn. Tillsammans med befintliga butiker har vi nu en bättre balans av starka kedjor och duktiga lokala entreprenörer säger Torbjörn Wallin, Fastighetsutvecklare på Aberdeen Asset Management.

Kontaktpersoner för mer information

Jens Linderstam, Chef Fastighetsutveckling och Uthyrning, 08-412 86 18
Jens.lindenstam@aberdeen-asset.com

Torbjörn Wallin, Fastighetsutvecklare, 08-412 73 07
Torbjorn.wallin@aberdeen-asset.com

Lena Ellertsson, Marketing and Communications, 08-412 7323
Lena.ellertsson@aberdeen-asset.com

• aberdeen fastighetsfond
  • ekerö centrum
  • kappahl
  • fastigheter

Aberdeen Asset Management är ett oberoende internationellt kapitalförvaltningsföretag. På fastighetssidan förvaltar Aberdeen cirka 250 miljarder kronor genom fondprodukter och förvaltningsmandat, varav ca 23 miljarder kronor i Sverige. www.aberdeen-asset.se

Om Aberdeen Fastighetsfond Sverige
Aberdeen Fastighetsfond Sverige har en balanserad, väldiversifierad och aktivt förvaltad profil. Fonden och är strukturerad som en öppen fond med en målvolym på upp emot 5 miljarder kronor i totalt kapital. Fondens allokeringsstrategi syftar till att generera en stabil löpande avkastning och långsiktig värdetillväxt till institutionella investerare.