Miljoner till trogna ABK-hyresgäster

Pressmeddelande   •   Feb 15, 2017 06:30 CET

Glada ABK-hyresgäster på jubileumsfesten 2016

Det lönar sig att vara trogen. 354 ABK-hyresgäster som bott jämnt tiotal år i sin lägenhet får dela på drygt två miljoner kronor. Den 16 februari bjuder ABK dessutom jubilarerna på festkväll på Södra Kasern i Kristianstad med middag och underhållning.

Alla jubilarerna, som bott 10, 20, 30, 40, 50 och till och med 60 år i samma lägenhet, har fått en gratis månadshyra. Detta sätt att premiera trogna hyresgäster infördes redan i början av sextiotalet, och bara de senaste 20 åren har ABK betalat ut över 27 miljoner kronor till nästan 6 000 hyresgäster!

Jubileumsfesten på Södra Kasern startar 18.30.

AB Kristianstadsbyggen, ABK, är ett av Sveriges 25 största kommunala bostadsbolag med runt 8 900 hyresbostäder i Kristianstads kommun. Vi förvaltar dessutom 300 butiker och kontor, alla kommunala äldreboenden och gruppboenden samt Kristianstads arena.

Kommentarer (0)

Kommentera

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Privacy Policy</a>.