Pressinbjudan: ABK presenterar interaktiv och jämställd storlekplats

Pressmeddelande   •   Dec 04, 2018 08:52 CET

Med utgångspunkt ur idéer från hyresgästerna på Gamlegården har ABK tagit fram en interaktiv och jämställd storlekplats och aktivitetsplats för alla åldrar. Under våren ska platsen växa fram i Gamlegårdsparken, och stå klar till sommarlovet 2019.

Välkommen till pressträff i Gamlegårdsparken, tisdagen den 4 december, 11.30

Aktivitetsplatsen är ritad av ABK:s utemiljösamordnare Carolina Aouseus. På pressträffen berättar hon om hyresgästdialogen, vilka önskemål från hyresgästerna som uppfyllts, tankarna bakom gestaltningen och om hur musik och dans integrerats i aktivitetsplatsen.

Hör gärna av er till Jonas Rosenberg om ni vill närvara vid pressträffen.

AB Kristianstadsbyggen, ABK, är ett av Sveriges 25 största kommunala bostadsbolag. Vi förvaltar över 9 000 hyresbostäder och 250 butiker och kontor i Kristianstads kommun. Genom dotterbolag förvaltar vi dessutom kommunala äldre- och gruppboenden, Kristianstads arena samt bygger Kristianstads nya badhus. Med över 185 tillsvidareanställda är vi en av de största arbetsgivarna i Kristianstads kommun.

Kommentarer (0)