Pressinbjudan: ABK presenterar interaktiv och jämställd storlekplats

Pressinbjudan: ABK presenterar interaktiv och jämställd storlekplats

Med utgångspunkt ur idéer från hyresgästerna på Gamlegården har ABK tagit fram en interaktiv och jämställd storlekplats och aktivitetsplats för alla åldrar. Under våren ska platsen växa fram i Gamlegårdsparken, och stå klar till sommarlovet 2019.

Välkommen till pressträff i Gamlegårdsparken, tisdagen den 4 december, 11.30

Aktivitetsplatsen är ritad av ABK:s utemiljösamordnare Carolina Aouseus. På pressträffen berättar hon om hyresgästdialogen, vilka önskemål från hyresgästerna som uppfyllts, tankarna bakom gestaltningen och om hur musik och dans integrerats i aktivitetsplatsen.

Hör gärna av er till Jonas Rosenberg om ni vill närvara vid pressträffen.

AB Kristianstadsbyggen, ABK, är ett av Sveriges 25 största kommunala bostadsbolag. Vi förvaltar över 9 000 hyresbostäder och 250 butiker och kontor i Kristianstads kommun. Genom dotterbolag förvaltar vi dessutom kommunala äldre- och gruppboenden, Kristianstads arena samt bygger Kristianstads nya badhus. Med över 185 tillsvidareanställda är vi en av de största arbetsgivarna i Kristianstads kommun.