63km MTB + 50km löpning

Ultrakombon är en utmaning utöver det vanliga – 63 km mountainbike på kuperade Lidingö på lördag och 50 km tuff löpning på söndag, 6 och 7 maj 2017. Bakom arrangemanget ligger Lidingöloppet och STARK Magasin.

– Vi har ett flerårigt samarbete med Lidingöloppet, främst runt mountainbikeloppet i början av maj, säger Tomas Borgå, chefredaktör på STARK. Ultrakombon som presenteras nu ligger helt i linje med våra läsare, som tränar lite hårdare och alltid söker nya utmaningar.

Stärker STARK och Lidingöloppet samarbetet i och med detta?

– Det gör vi, svarar Tomas Borgå. Lidingöloppet är en lopparrangör av yttersta världsklass och vi är stolta över att de valt att samarbeta med STARK även runt detta.

STARK och Lidingöloppets Ultrakombo är för alla som tycker att cykla 63 km eller att löpa 50 km inte är tillräckligt, utan tänker genomföra båda loppen under samma helg. En prestation utöver det vanliga för atleter utöver det vanliga.

Anmäl dig eller hitta med info på lidingoloppet.se – eller dyk upp på Lidingövallen och ta del av Lidingöloppets Vårhelgen 2017 den 6 och 7 maj!

• PR, kommunikation

• running
  • löpning
  • race
  • mtb
  • mountainbike
  • träningsbloggare
  • träning
  • training
  • starkmagasin
  • lidingöloppet

STARK Magasin handlar om riktig träning och distribueras via Tidsam i Sverige och Norge. STARK är en del av A bond Superior Media AB, som sysslar med stilsäker journalistik, bygger och driver tidningar – både i tryckta och digitala format. Andra produkter från A bond är The Body Shops tidning Everybody, Svensk Simidrotts magasin Aqua, copy- och PR- och formjobb för Folksam, Santander Bank, MCI – med flera.