Smartare viktminskning inom kampsporten

Pressmeddelande   •   Jan 02, 2016 18:49 CET

Har fenomenet weightcutting inom kampsporten gått för långt? Och hur går du ner i vikt på ett smart sätt inför en match?

Fighter Magazine tar alla kampsportsutövares hälsa på största allvar och har kollat in hur du kommer i matchvikt på bästa sätt – och farorna med att gå ner mycket i vikt och/eller för fort inför match. Till sin hjälp tar Fighter Magazine Jill Holmström, dietist och MMA-utövare, samt Johan Herö som har en magister i biomedicin samt även SM-guld och VM-brons i thaiboxning.

Fighter kommer fram till att en viktminskning bör få ta tre månader:

"Allt inom kategorierna godis, glass, chips och alkohol ryker direkt. Sedan utesluts veteprodukter och processat socker medan "vanlig hederlig mat" behålls – kött, fisk, fågel, ägg, kvarg, potatis, bär, frukt och grönsaker. Man kommer kunna äta sig mätt och inledningsvis kan det vara helt normala portioner. Behöver man få i sig mer är det bara att fylla på med kvarg."

Artikeln i sin helhet finns i butik nu, i Fighters vinternummer, som även innehåller stora intervjuer med Micke Spreitz (Niederman i filmatiseringen av Stieg Larsson-trilogin, med en bakgrund inom karaten), Tor Troéng, matematiker och före detta MMA-proffs samt, så klart, huvudintervjun med multikampsportaren Hanna Sillén (som även pryder omslaget).

Fighter Magazine hittas på Pressbyrån, Shell/7eleven, Presstop m fl ställen i Sverige och Norge samt digitalt via Readly och Ztory.

A bond Superior Media AB sysslar med stilsäker journalistik, snygga bilder, bygger tidningar, driver tidningar, jobbar med papper och tryck samt digitalt, marknadsför produkter och tjänster samt kan effektiv PR.

Kommentarer (0)