Andie Lahdo blir årets företagare

Pressmeddelande   •   Apr 13, 2019 11:31 CEST

Andie Lahdo, ABS Wheels VD och grundare

Utifrån hundratals nominerade företag har ABS Wheels VD, Andie Lahdo vunnit det mest ärofyllda priset Årets företagare.

- Det är en stor ära för mig att ta emot det här fantastiska priset. Jag vill tacka min familj, personal och vänner som stöttat min resa. Nu kommer vi att sikta på att bli årets gasellföretagare för tredje året i rad säger Andie Lahdo

ABS Wheels har tidigare nominerats som Årets digitaliseringsledare av Chefgalan, årets marknadsförare av Motorgalan, och årets inspiratör av Företagarna. Under 2018 nominerades även företaget som nordens främsta tillväxtbolag enligt Serendipity Challenge.

Näringslivsgalan uppmärksammar entreprenörskapet. Här lyfts företag och organisationer som har betytt mycket för tillväxten och utvecklingen i Sigtuna kommun. Här hyllas människorna som har satt Sigtuna på kartan. Bakom initiativet står Sigtuna kommun och Företagarna.

Motiveringen lyder:
”Med ett utvecklat sinne för entreprenörskap och utveckling är Andie Lahdo en värdig vinnare som Årets företagare. Genom att ta steget från mekaniker till företagare, utveckla ett eget patent för fälgar och därefter växa genom e-handel har Andie under nästan tjugo års tid framgångsrikt byggt sitt bolag och engagerat sig i sin personal. Andie är också en lokal företagare från Märsta och en uppskattad talare som föreläser om både trafiksäkerhet och entreprenörskap. Andie Lahdo är en värdig vinnare som Årets företagare i Sigtuna kommun 2019.”

- Det här är kommunens sätt att ge något tillbaka till företagen som utvecklar vår fina kommun och därför ett stort grattis till vinnarna och ett stort tack till alla företagare i Sigtuna kommun för deras engagemang sa Mathias Forsberg, Sigtuna kommuns näringslivschef.