Peter Jiseborn tillträder som VD för Abstracta AB

Ny VD för Abstracta AB Peter Jiseborn har anställts som ny VD för Abstracta AB och han börjar sin anställning den 1 februari 2016. Peter kommer närmast från Swedese Möbler AB, där han varit VD sedan 2004. Innan dess var han VD för Söderbergs Möbler AB under fyra år.

”Vi är mycket glada att kunna meddela att en så erfaren och kompetent person som Peter kommer att leda och utveckla Abstracta AB. Peter har en dokumenterad och gedigen erfarenhet, såväl operationellt som strategiskt, att driva lönsam affärsutveckling. Peters engagerande ledarskap och starka resultat- och målfokus, ger goda förutsättningar för fortsatt framgång för Abstracta AB”, säger Trygve Aasland, Affärsområdeschef Office & Home Interiors på Lammhults Design Group.

”Peter har en mångårig erfarenhet av den svenska möbelbranschen och han kommer tillföra oerhört mycket i sin nya roll som VD för Abstracta AB. Peters kompetens, energi och kreativitet är en stor tillgång för Abstracta liksom hela koncernen”, säger Fredrik Asplund, VD och koncernchef Lammhults Design Group.

”Jag är stolt att, tillsammans med alla kompetenta kollegor på Abstracta AB, få leda, förvalta men också utveckla ett av de starkaste varumärkena inom möbelbranschen till nya framgångar. Jag är övertygad om att min passion för möbler och inredning, liksom mitt motiverande ledarskap kommer väl till pass”, säger Peter Jiseborn.