Academic Work bäst i branschen på medarbetarengagemang

För tredje året i rad prisas Academic Work-koncernen för sitt höga medarbetarengagemang och vinner utmärkelsen Powered By People. Utmärkelsen, som delas ut av företaget Brilliant, baseras på data från företagens medarbetarundersökningar under det gångna året.

– Det ligger mycket arbete bakom det här resultatet och vi är oerhört stolta över alla kollegor som tillsammans har lyckats skapa ett så högt engagemang. För oss är det givet att det är våra medarbetare som är vår viktigaste tillgång och därför är det otroligt viktigt att de trivs hos oss, säger Ida Wirmark, Head of People and Performance på Academic Work.

Priset delades ut på onsdagskvällen på Berns i Stockholm. Bland finalisterna fanns förutom Academic Work också Vasakronan och Exsitec. Andra företag som placerade sig högt på topplistan var bland annat Spotify, GANT och Skandia Fastigheter.

Resultatet i Powered By People baseras på svar från företagens medarbetarundersökningar. Det är med andra ord medarbetarnas faktiska upplevelser och åsikter som avgör vem som vinner. Återigen visar Academic Work-koncernen prov på att man på ett framgångsrikt sätt attraherar, utvecklar och engagerar sina medarbetare.

– Vi har lyckats hitta rätt medarbetare och skapa en kultur där vi har roligt, en avgörande faktor som lett till goda resultat. Våra chefer gör ett fantastiskt jobb varje dag med att leda, stötta och utveckla våra medarbetare. Vi har ett högt uppsatt mål om att vara den absolut bästa arbetsplatsen och det finns alltid saker som vi kan utveckla, men det här är ett kvitto på att vi är på rätt väg, säger Ida Wirmark.

Powered By People är ett hederspris som instiftades 2017 i syfte att uppmärksamma företag som arbetar med att utveckla medarbetarrelationer och medarbetarupplevelser. Priset delas ut i tre kategorier: Bästa service- & tjänsteföretag, Bästa bygg- och tillverkningsföretag och Störst förändringsresa. I de två sistnämna kategorierna stod Bonava respektive Consafe Logistics som vinnare.