Academic Work växer i ny kostym

Idag går Academic Work ut i en rikstäckande kampanj i syfte att uppmärksamma sin nya visuella identitet och position på marknaden. Rekryteringsbolaget har de senaste fem åren startat och förvärvat fyra systerbolag som tillsammans erbjuder en bredd av tjänster inom HR-området.

– Academic Work hyr ut och rekryterar young professionals, det är vad vi fokuserat på sedan starten 1998 och är kända för. Men med tiden har vår tjänsteportfölj utvecklats och vi har blivit fler bolag inom koncernen. Vi har helt enkelt vuxit ur vår kostym och därför tar vi nu på oss en ny som även rymmer våra systerbolag. Tillsammans vill vi få ännu fler människor att växa, säger Johan Skarborg, koncern-VD.

Academic Work har sedan starten hjälpt över 130 000 young professionals till jobb och företag med lika många nya kollegor. Som en reaktion på den stora kompetensbristen inom framförallt IT-branschen startade bolaget sitt första systerbolag 2015 ­­­– utbildningsföretaget Academy. Tre år senare har man nu ytterligare tre systerbolag i bolagsportföljen.

– I 20 års tid har vi utvecklat vår affärsstrategi och skapat stor förståelse för branschen och kundernas efterfrågan och behov. Vi startar och förvärvar bolag inom HR-sektorn där vi ser ett ökat kundvärde och där vi tror att vi kan bli kundens förstahandsval. Det skall vara företag som har en fördel av att tillhöra vår familj, och företag som kompletterar varandra, säger Johan.

Utöver bemannings- och rekryteringsföretaget Academic Work består koncernens bolagsportfölj idag även av:

Academy, ett utbildningsföretag som erbjuder skräddarsydda intensivutbildningar inom yrken där det råder kompetensbrist.

Instajobs, en digital tjänst där extrajobbande studenter möter företag som behöver tillfällig personal.

Happo, ett modernt och användarvänligt rekryteringsverktyg för arbetsgivare.

Digitalent, ett konsultbolag med bred kompetens inom ledarskap och utveckling i den digitala världen.

Läs mer på academiwork.se