Nordens största event inom skönhet och anti-aging

Acadermia - Beauty & Anti Aging - är tillbaka på Stockholmsmässan den 10-12 november 2017. Förra årets mässa hade runt 13.000 besökare och därmed är Acadermia Nordens största event inom skönhet. För tredje året i rad går Acadermia samtidigt som Allt för Hälsan och i år går dessutom STHLM Food & Wine samtidigt. Besökarna kommer kunna gå på alla tre mässor på en och samma biljett.

Acadermia är känt för sitt exklusiva koncept med spa-montrar, anti-aging Bar "Cocktails & Greens" och Skönhetsscen där du får inspireras av shower, tävlingar och fantastiska föreläsare från hela världen! Det är på Acadermia du ser nya trender, hittar nya produkter och behandlingar inom hud, hår, naglar, make up, tandvård, naturlig skönhet, anti-aging, estetiska behandlingar och estetisk kirurgi.

- Vill du nå ut till skönhetsintresserade kvinnor i Stockholm, som spenderar lika mycket på skönhet på en dag som genomsnittssvensken gör på ett år, så är Acadermia svårslaget som marknadsföringkanal. Här har du inget spill utan når din målgrupp till 100%, säger Catarina Pap de Pestény, grundare av Acadermia.

- Dessutom, så är det ett måste att möta sina kunder IRL- "in real life" idag. Så bygger du äkta relationer med slutkund och inte minst kan du skapa relevant content för sociala media. Just nu jobbar vi med att sätta programmet och vi har redan flera fantastiska programpunkter inplanerade, fortsätter Catarina.

Ungefär 25% av besökarna är från branschen. För dessa besökare finns ett separat program med föreläsningar, work shops, samt mingel och nätverksmiddag på lördagen efter mässan har stängt. Under fredagen håller samarbetspartnern Tidningen Kosmetik i en B2B-dag med spännande paneldebatter, work shops och föreläsningar.

Vad brukar hända på Acadermia? Tidigare utställare, förra årets program etc hittar du på acadermia.se liksom årets priser och hallskiss.

Kontakta Catarina Pap de Pestény på 0765-710279 eller catarina@acadermia.se för mer information, boka monter eller sponsorskap.

5th annual Acadermia - Beauty & AntiAging Show - 10-12 Nov 2017

Academia is the leading beauty show in the Nordics. For the third year we are running at the Stockholm Fair together with the leading health show Allt för Hälsan and this year also at the same time as the Sthlm Food & Wine show. We expect around 40.000 visitors.

In 2016 Acadermia had 13.000 visitors, with approx 75% consumers and 25% from the industry. Around 100 journalists and influencers visit the event annually, making it an excellent platform for new brands and product launches in Sweden and the Nordics. At Acadermia we also showcase a lot of great local brands and inventions, many of the looking for international contacts for export.

Please Contact Catarina Pap de Pestény at 0765-710279 or catarina@acadermia.se to book your stand or sponsorship.

Please visit acadermia.se for more info.

• Evenemang

Acadermia är Nordens ledande mötesplats inom modern skönhet både för konsument och bransch. På Acadermia får du koll på det senaste inom hud, hår, make up, naturlig skönhet, estetisk tandvård, estetisk kirurgi samt estetiska behandlingar. Acadermia arrangeras årligen på Stockholmsmässan samtidigt som Allt för Hälsan och Sthlm Food & Wine. Läs mer på hemsidan, facebook eller instagram.

Catarina Pap de Pestény

Presskontakt Grundare & Marknadsansvarig Marknadsföring & PR 0765-710279