AccorHotels bjuder in modeeliten till några av världens mest anrika hotell

Under de kommande trendiga modeveckorna i världens främsta modehuvudstäder kommer modehusen att presentera de allra viktigaste modetrenderna för nästa år. AccorHotels bjuder nu in branschen och dess modemedvetna anhängare till några av världens mest anrika hotell, världskända restauranger och trendiga barer – alla undertecknade AccorHotels.

AccorHotels erbjuder idag ett flertal hotell i Paris, New York, London och Milano där modebranschen och andra nyfikna kan mingla och få en skymt av modeeliten.

– Modeveckorna sker i några av världens mest fantastiska städer, där AccorHotels driver flera av världens mest ikoniska hotell. Det är stora och viktiga destinationer för både våra affärs– och privatresenärer, inte minst när världens modeögon snart riktas mot just dessa städer. Vi är glada att återigen bjuda in modebranschens elit till några av våra finaste hotell, där de kan bo och mingla i samband med modevisningarna men även koppla av från vimlet, säger Jan Birkelund, ansvarig för försäljning och distribution på AccorHotels i Norden.

Paris Fashion Weeks
I Paris erbjuder AccorHotels flera världskända hotell med berömda barer och restauranger. Under modeveckorna väljer många att bo på Sofitel Paris Le Faubourg med modehus som Hermès och Lanvin precis runt husknuten. På hotellets bar Le bar de Faubourg går det att skymta moderedaktörer och kreatörer som står och minglar över ett glas champagne efter en middag på populära Blossom. Vid ett av Paris mest lyxiga områden, Gyllene triangeln, hittar vi populära hotellet Le Royal Monceau Raffles Paris – ett litet palats med innovativ design av Philipe Starck. Hotellets italienska restauranger Il Carpaccio och Le Royal Monceau Nobu är mycket populära och på hotellets bar Le Bar Long möts jetsetters, glamorösa Parisbor och besökande fashionistas. För den som njuter av modern lyx är trendiga MGallery Hotel Paris Bastille Boutet ett populärt val.

New York Fashion Weeks
Under modeveckorna i New York samlas modeeliten för att beskåda bland annat Philip Lims och Oscar de La Rentas exklusiva kollektioner. Många väljer att bo på AccorHotels ikoniska hotell The Plaza Hotel nära Central Parks härliga grönska. Här är det populärt att mingla över en kopp afternoon tea på klassiska The Palm Court eller ta ett glas champagne på hotellets cocktailbar The Rose Club. I närheten hittar vi även hotellet Sofitel New York där många moderesenärer väljer att spendera sin tid under modeveckan.

London Fashion Weeks
När modets strålkastare riktas mot London är det bland andra flera av AccorHotels hotell som är de främsta mötesplatserna för modeeliten. Många väljer att stanna på hotellet The Savoy som med sin omtalade Art Deco design och perfekta läge nära Somerset House som är modeveckans främsta lokal för modevisningar. På The Savoy minglar många på Beaufort Bar innan de tar sig vidare för middag på klassiska Savoy Grill. Många av modebranschens resenärer väljer också det mer diskreta hotellet Sofitel London St James där de kan koppla av på hotellets SPA efter en hektisk dag.

Milan Fashion Weeks
I Italiens modemekka Milano erbjuder AccorHotels det nya och trendiga hotellet MGallery Lagare Milano Centrale som är perfekt beläget i centrala Milano. Den unika rooftop-baren bjuder på en fantastisk utsikt över Milanos horisont och barens egen DJ ger härliga beats när modeveckans besökare tar ett glas i kvällssolen.

• Mode

• sofitel london st james
  • the savoy
  • sofitel new york
  • the plaza hotel
  • mgallery hotel paris bastille boutet
  • le royal monceau raffles paris
  • sofitel paris le faubourg
  • modevisning
  • jan birkelund
  • milano
  • london
  • new york
  • paris
  • modeveckorna
  • mode
  • modeveckan
  • mgallery
  • raffles
  • sofitel
  • mgallery lagare milano centrale

AccorHotels är världsledare inom resa och livsstil samt en digital innovatör som erbjuder unika upplevelser vid mer än 4100 hotell, resorts och bostäder, samt över 10 000 av de finaste privata bostäderna runt om i världen. I 95 länder har koncernen kompetens som både investerare och operatör genom divisionerna HotelServices och HotelInvest. Portföljen innehåller flera internationellt kända lyxmärken som Raffles, Sofitel Legend, SO Sofitel, Sofitel, Fairmont, onefinestay, MGallery by Sofitel, Pullman och Swissôtel. Där återfinns även populära mellanklass- och boutiquehotell såsom 25hours, Novotel, Mercure, Mama Shelter och Adagio, samt ekonomiklasshotell som JO&JOE, ibis, ibis Styles, ibis budget och regionala varumärken som Grand Mercure, The Sebel och hotelF1. AccorHotels erbjuder innovativa helhetstjänster som följer kunden genom hela reseupplevelsen, inte minst genom det senaste förvärvet av John Paul, världsledande inom conciergetjänster.

Med en oöverträffad samling av varumärken och en rik historia som spänner över nästan fem decennier har AccorHotels, tillsammans med sitt globala team med mer än 250 000 engagerade medarbetare, en målmedveten passion för att alla gäster ska känna sig välkomna. Hos AccorHotels har gästerna tillgång till ett av världens mest givande hotellojalitetsprogram – Le Club AccorHotels. Hotellkoncernen är även aktiv i sitt engagemang för samhällsmedborgare, för en hållbar utveckling och solidaritet genom PLANET 21 – ett omfattande program som sammanför medarbetare, gäster och partners för att driva en hållbar tillväxt.

Boka hotell: http://www.accorhotels.com