JO&JOE: nytt hotellkoncept för millennials av AccorHotels

AccorHotels breddar sin varumärkesportfölj. Genom lanseringen av JO&JOE får hotelloperatören ett nytt varumärke som är skräddarsytt för världens alla "Millennials". Med JO&JOE har man skapat:

• ett varumärke som utvecklats tillsammans med sina framtida unga gäster
  • ett varumärke som utmanar traditionella branschnormer
  • ett varumärke som blandar det bästa av privatuthyrning, vandrarhem och hotell
  • en pigg och annorlunda upplevelse när det kommer till design, mat och service
  • ett nytt projekt som stöds i varje steg av AccorHotels "Marketing Innovation Lab"

JO&JOE kommer att slå rot i livliga citylägen över hela världen, alltid nära till kollektivtrafik och populära platser. Och för att tillgodose den förväntade efterfrågan siktar JO&JOE på att expandera snabbt med 50 nya hotell till år 2020 – bland annat i Paris och Bordeaux (2018) samt Warszawa, Budapest, Rio och São Paulo.

Gemenskap i fokus

JO&JOE är ett oväntat och innovativt koncept som syftar till att skapa positiv gemenskap. Inte minst tack vare gemensamma ytor där närboende "Townsters" och besökande "Tripsters" kan mötas på ett unikt sätt.

Nyskapande design

JO&JOE är resultatet av ett samarbete mellan AccorHotels "Marketing Innovation Lab" och framtida gäster samt externa experter. Den nyskapande designen är framtagen i samarbete med det brittiska designföretaget Penson, känt för sina smarta och estetiska lösningar för några av världens mest visionära varumärken.

– Med JO&JOE får vi en ny frisk fläkt till AccorHotels som vågar bryta normer och sudda ut gamla vanor, och som är både oväntad och autentisk. Jag är oerhört stolt över det arbete som utförts av vårt team för att göra verklighet av detta enorma projekt. JO&JOE representerar själva kärnan i begreppet "gästfrihet", säger Sébastien Bazin, ordförande och koncernchef för AccorHotels.

Läs mer om JO&JOE i det internationella pressmeddelandethttp://bit.ly/2djQRNM
Eller besök JO&JOE:s officiella webbsida: http://www.joandjoe.com/

• millennials
  • penson design