MGallery by Sofitel öppnar sitt första hotell i Israel

I kuststaden Netanya, 30 km norr om Tel Aviv, ligger MGallery by Sofitels nyaste hotell. Det eleganta och moderna David Tower Hotel Netanya är beläget bara ett stenkast från strandpromenaden och har en slående utsikt över Netanyas gyllene kust längs den israeliska Rivieran. Hotellet öppnade i början av maj och blev då kedjans första i Israel.

Det nya hotellet är döpt efter fastighetens adress på King David Street, samt den lokala berättelsen om den ottomanske erövraren Sultan David som förälskade sig i Medelhavet och området kring Netanya.

David Tower Hotel Netanya MGallery by Sofitel är ett modernt hotell som blandar europeisk klassicism med orientaliska inslag. Redan i lobbyn möts gästerna av ett mytiskt kvinnoporträtt av vad som kan ha varit sultanens älskarinna. Med 75 rum och sviter, ett modernt SPA och pool, samt en högklassig bar och restaurang, erbjuder hotellet det mesta som finns att önska.

– Israel är sedan länge ett uppskattat turistmål för våra skandinaviska resenärer. Medelhavets sol och värme kombinerat med en unik historia gör landet till en oförglömlig upplevelse för alla besökare,säger Jan Birkelund, försäljningschef för AccorHotels i Skandinavien och Finland.

• Semester

• sofitel
  • mgallery by sofitel
  • tel aviv