Matrisen förvärvar Brolin System AB

Pressmeddelande   •   Dec 08, 2011 13:24 CET

Matrisen Redovisning och Rådgivning AB förvärvar Brolin System AB. Genom förvärvet stärker Matrisen sin position inom HR & Lön och etablerar sig i Gävle med sitt sjunde kontor i landet.

Gävlebaserade Brolin System AB har sedan 1997 hjälpt små och medelstora företag att lösa administrativa funktioner. Från och med den 1 januari 2012 kommer företaget att ingå i Matrisen, som därmed stärker sin position inom området HR & Lön och etablerar sig i Gävle med sitt sjunde kontor i landet.

– Jag ser bara fördelar för våra befintliga kunder genom vårt samgående med Matrisen. Matrisen ger oss tillgång till ökade resurser och expertis inom olika områden, vilket gör att vi nu får möjlighet att ännu bättre möta de olika behov som kan uppstå i våra kunders verksamheter, säger Eva Brolin, ägare till Brolin System AB.

– Vi ser fram emot de nya kunder och branscher samt den resursförstärkning Brolin System innebär, vilket ytterligare stärker våra möjligheter att leverera kvalificerad systemsupport och lönehantering, säger Ann Brännmark, affärsområdeschef HR & Lön på Matrisen.

För mer information: Robert Szabo, VD Matrisen, telefon 08-506 591 09, mobil 0706-58 62 63 eller robert.szabo@matrisen.se

Matrisen grundades 1990 och är idag ett av landets ledande oberoende redovisningsföretag med cirka 200 medarbetare och över 3 000 kunder. Matrisen finns etablerat med huvudkontor i Stockholm och lokalkontor i Göteborg, Malmö, Uppsala, Linköping, Västervik, Gävle (1 jan 2012) och Helsingfors i Finland. 2010 omsatte Matrisen 142 mkr.

Kommentera