Acer lanserar världens första 1080p Hybrid LED-Laser-projektor

Unik kvicksilverfri teknik förbättrar både ljusstyrka och färgåtergivning samt ger en förlängd livslängd

Acer K750 är världens första 1080p projektor utrustad med en hybrid laser-LED-ljusteknik, som förbättrar färgmättnaden med 55 procent, och som levererar en enastående och energieffektiv projektion.

K750 använder både LED och laserljuskällor, som inte bara är fri från skadliga ämnen som kvicksilver utan som också ger en avsevärt förbättrad klarhet i färgerna jämfört med kvicksilverlampor. Tekniken utökar även ljuskällans livslängd till 20 000 timmar i ExtremeECO-läget och ger en energibesparing på upp till 90 procent. Detta bidrar till att minska totalkostnaden under livscykeln, och positionerar K750 som en av de mest miljövänliga projektorerna på marknaden.

Denna innovativa hybrid-teknik ger flexibla färginställningar och en bred färgskala som levererar en färgmättnad på upp till 85 procent NTSC och erbjuder en överlägsen färgåtergivning genom ett system av tre oberoende belysningskällor.

Med en ljusstyrka på upp till 1 500 lumen och ett kontrastförhållande på upp till 100.000:1 garanteras en fulländad och ljusstark bild, och för högupplöst TV och Blu-ray-filmer levererar 1080p Full HD-upplösningen en fantastisk skärpa och detaljrikedom.

HDMI-anslutning ger okomprimerade digitala signaler och flerkanaligt ljud, vilket innebär en enkel anslutning för högupplösta presentationer och underhållning. Utöver HDMI är K750 utrustad med minst två kontakter för flera PC-källor, inkluderat D-Sub och HDMI, för mer flexibla anslutningsmöjligheter och snabb uppkoppling.

K750 är utrustad med Instant on/off funktion och ingen tid för nedkylning behövs efter avstängning. Detta är en viktig produktivitetsfunktion i näringslivet och utbildningsvärlden. Dessutom synkroniserar Acers SmartFormat-teknik direkt med bredbilds-monitorer utan några ändringar i upplösningen från källan samt stöder multi-format för omedelbar projicering.

Pris och tillgänglighet

Finns i butik i början av september, rekommenderat pris 19 990 kronor

CED Kommunikation

För mer information och testprodukter,

vänligen kontakta:

Andreas Bergsman

andreas@cedkommunikation.se

• acer
  • k750
  • projektor
  • hybrid
  • extremeeco
  • milfövänlig
  • enegibesparing
  • lumen
  • hdmi
  • 1080p
  • andreas bergsman
  • ced
  • ced kommunikation

Sedan grundandet 1976 har Acer lyckats uppnå sitt mål att undanröja barriärerna mellan människa och teknik. Acer är rankat som nr 2 i världen när det gäller bärbara datorer. Den lönsamma och hållbara affärsmodellen med säljkanaler är avgörande för företagets fortsatta tillväxt. Acer skapar miljövänliga produkter och har etablerat en grön leverantörskedja i samarbete med sina leverantörer. Acer är stolt över att vara officiell OS-partner och är bland annat sponsor av det kommande sommar-OS i London. Acer-koncernen har 8 000 anställda världen över. Intäkterna 2010 uppgick till 19,9 miljarder USD. Besök www.acer-group.com för mer information.

© 2012 Acer Inc. Med ensamrätt. Acer och Acers logotyp är registrerade varumärken som tillhör Acer Inc. Övriga varumärken, registrerade varumärken och/eller tjänstemärken, angivna eller på annat sätt representerade, tillhör respektive ägare.

Hans Tranberg

Presskontakt PR Konsult +44 07414 776511