(Norsk) Crock-Pot Slowcooker tillbakeviser kontroversiell episode av TV-serien This is Us

Acreto og CrockPot forstår at gjeldende episode av den populære dramaserien This is Us kommer til å gjøre mange seere opprørt. I episoden skjer det en tragisk ulykke der en slowcooker vises i sammenhengen, men hendelsen er oppdiktet. Vi vil klargjøre for kundene våre at samtlige modeller av CrockPot Slowcooker mer enn overskrider alle sikkerhetskrav.

En representant fra Newell Brands, CrockPots moderselskap, har kommentert innslaget i det fiktive TV-dramaet:

«Vi vet at målet med TV-serien This is Us er å underholde, men vi føler også at produksjonsselskapet er forpliktet til å informere seerne om direkte feil i programinnholdet. Akkurat som mange andre fans kommer vi til å følge [rollefiguren] Jacks historie, men samtidig vil vi at kundene våre skal vite at de kan føle seg fullstendig trygge når de bruker produktene våre.»

CrockPot har vært på markedet i over 50 år
, og i løpet av disse årene er over 100 millioner kasseroller solgt over hele verden, uten at det noen gang har vært rapportert en lignende hendelse. Hendelsen som utspilles i kveldens episode av This is Us, gjenspeiler ikke virkeligheten, men er skrevet fra et dramaturgisk perspektiv der formålet er å berøre seeren. Det er altså helt trygt å la en CrockPot som lager mat, stå uten tilsyn.

En viktig del i sammenhengen er at CrockPot Slowcooker er et produkt som bruker lite strøm, med et selvregulerende varmeelement. Dette gjør det nærmest umulig at en lignende situasjon skulle kunne oppstå. Materialet som brukes i kasserollene og apparatene, er dessuten fullstendig flammesikkert.

Skuespilleren Milo Ventimiglia, som spiller Jack i TV-serien This is us, forsikrer oss i en video nedenfor at CrockPot Slowcooker er og blir et trygt produkt. #CrockPotIsInnocent.

Lenke: https://www.youtube.com/watch?v=RUMO1_OVL-Y