Nyhet! En gladare mage och kropp med Lactocare – nu med vitaminer och mineraler

Att hålla magen i balans är viktigt för välbefinnandet. Mjölksyrabakterier är goda bakterier som förekommer naturligt i tarmen. De underlättar matsmältningen och hjälper till att hålla magen i balans. Nu har kosttillskottet Lactocare med mjölksyrabakterier berikats med vitaminer och mineraler.

“Lactocare är ett kosttillskott med noggrant utvalda mjölksyrabakterier som säljs på apotek. Vi har vidareutvecklat produktserien genom att addera välgörande vitaminer och mineraler så att både magen och kroppen kan må bra”, säger Christina Sandström, produktchef för OTC på Actavis.

Lactocare med ny förbättrad formula
Lactocare är en serie produkter med mjölksyrabakterier som även innehåller vitaminer och mineraler. Produktserien inkluderar:

• Lactocare Daily. Lactocare Daily är ett dagligt tillskott av mjölksyrabakterier med 8 miljarder levande mjölksyrabakterier från 8 olika stammar och zink. Zink bidrar till en normal omsättning av kolhydrater, proteiner och fett samt till en normal syra-bas-balans. Dosering: 1-2 kapslar dagligen efter behov. Kapseln kan sväljas hel eller delas och strös på kall mat. Rek. konsumentpris: 159 kr/30 st kapslar.
  • Lactocare Travel. Lactocare Travel i resvänlig förpackning tillför 3 miljarder levande och 4 miljarder värmebehandlade mjölksyrabakterier från 3 olika bakteriestammar samt vitamin B6. Vitamin B6 bidrar till immunsystemets normala funktion och till att minska trötthet och utmattning. Kapseln kan sväljas hel eller delas och strös på kall mat.Dosering: 1-2 kapslar dagligen. Rek. konsumentpris: 149 kr/30 st kapslar.
  • Lactocare Stop. Lactocare Stop innehåller 4 miljarder värmebehandlade mjölksyrabakterier från 3 olika bakteriestammar, jästceller samt magnesium. Magnesium bidrar till elektrolytbalansen och till att minska trötthet och utmattning. Kapseln kan sväljas hel eller delas och strös på kall mat. Dosering: 2 kapslar dagligen i 3 dagar. Rek. konsumentpris: 89 kr/12 st kapslar.

Lactocare är ett kosttillskott för hela familjen som säljs på apotek. Sedan tidigare finns Lactocare Baby som innehåller mjölksyrabakterier och Vitamin D för barn från 2 veckor till 2 år. Alla Lactocareprodukter är fria från gluten och animaliskt gelatin, dessutom är Lactocare Daily och Lactocare Baby laktosfria. Kosttillskott bör inte ersätta en varierad och balanserad kost samt en hälsosam livsstil.

Pressbilder finns på MyNewsdesk: http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/actavis

För ytterligare information kontakta: Christina Sandström, Produktchef OTC, Actavis.
Tel: 08- 13 63 14, e-post: csandstrom@actavis.se

• mage