Nyheter på apotekshyllan: Vitare tänder utan väteperoxid med nya iWhite 2 och tandtråd

Vill du ha vitare tänder på ett snabbt och säkert sätt utan väteperoxid? Nya iWhite Instant 2 är baserad på en trippelteknologi och kan ge upp till åtta nyanser vitare tänder på endast tre dagar.1 En annan nyhet är iWhite Tandtråd – en innovativ mellanrumsrengörare som samtidigt ger vitare tänder. Från mitten av oktober finns de på svenska apotek.

“iWhite Instant 2 är en uppdaterad version av det populära iWhite Instant-kitet. Tack vare nya ingredienser får man samma omedelbara effekt som med iWhite Instant fast på kortare tid och till en lägre kostnad. iWhite Instant Tandtråd med aktiva ingredienser både rengör mellan tänderna och gör dem vitare”, säger Sanna Hedman, Marketing Manager på Actavis.

iWhite 2 – trippelteknologi för vitare tänder
iWhite Instant 2 är en ny uppdaterad version av iWhite Instant och ger samma effekt – fast på kortare tid. Nu behöver man bara behandla i tre dagar istället för fem.Den nya formuleringen består av tre aktiva ingredienser:

• PAP. Bryter ner missfärgningar och hindrar tillväxten av plack i munnen (bakteriebeläggningar).
  • Calciofluorocomplex. Frigör kalciumjoner vilket ökar kalciumnivån i saliven. Remineraliserar den skadade emaljen och stärker tändernas struktur. Innehåller 950 ppm Fluor.
  • MOHA-complex (Hydroxylapatit).Naturlig komponent som smidigt integreras med emaljen och fyller ut och tar bort ojämnheter. Består av små snövita hydroxylapatit-mikrokristaller.

Varje iWhite Instant 2-kit består av sex förfyllda skenor som är enkla att använda.Produkten ska användas 20 minuter per dag, tre dagar i sträck. Effekten varar i flera veckor men är beroende av vad man äter och dricker. Man kan enkelt förbättra resultatet med 1-2 skenor när man vill fräscha upp sitt leende. iWhite Instant 2 är skonsam och säker att använda och helt fri från blekmedlet väteperoxid.

iWhite Tandtråd – vitare tänder medan den rengör
Nya iWhite Instant Tandtråd är en innovativ tandtråd som innehåller aktiva ingredienser för vitare tänder mellan tänderna. Den är baserad på en unik trippelteknologi:

• Fysiskt vitare. Tandtråden rengör fysiskt mellan tänderna och hjälper till att avlägsna matrester och bakterier.
  • PAP. Bryter ner missfärgningar utan att skada tänderna eller tandköttet. PAP hindrar också tillväxten av bakterier i munnen och motverkar därmed plack.
  • Optiskt vitare. Omedelbart vitare tänder med hjälp av blå covarine som lägger en ultratunn film på tandemaljen. Blå covarine binder sig till tandemaljen och skapar en optisk illusion som ger tänderna ett vitare utseende.

Så här används iWhite Instant Tandtråd: Använd ca 20 cm tandtråd varje gång. Följ försiktigt tandens form med en sicksack-rörelse. För tandtråden upp och ner mellan tänderna och försiktigt under tandköttskanten. Rengör varje tand noggrant med en ren del av tråden.

Rekommenderade cirkapriser

iWhite Instant 2 kit för hemmabruk (för vuxna och unga över 16 år). Ca pris: 299 kr/kit med sex skenor för tre dagars behandling.

iWhite Instant tandtråd (för vuxna och unga över 16 år). Ca pris: 69 kr/125 behandlingar (25 m).

iWhite Instant finns även som munskölj och tandkräm. Produkterna är för daglig användning och har en effekt som gör tänderna vitare, hämmar plack och stärker tänderna. iWhite Instant produkter säljs endast på apotek.

Pressbilder finns att ladda ner i Actavis pressrum www.mynewsdesk.com/se/pressroom/actavis.

För ytterligare information kontakta: Sanna Hedman, Marketing Manager, Actavis, tel: 08-13 63 74, mobil: 070-384 10 04 e-post: sanna.hedman@actavis.com

iWhite Instant marknadsförs och säljs av Teva/Actavis i de nordiska länderna. Produkterna har utvecklats av Sylphar, ett företag verksamt inom medicinska tillbehör och konsumentprodukter i Belgien. iWhite Instant är klassade som kosmetiska produkter och registrerade hos belgiska myndigheter.

1. VITA-skalan. Tänder är olika och resultaten kan variera från person till person.

Pressbilder finns att ladda ner i vårt pressrum på MyNewsdesk: http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/actavis

För ytterligare information: Sanna Hedman, Marketing Manager, Actavis, tel: 08-13 63 74, mobil: 070- 384 10 04, e-post: sanna.hedman@actavis.com

Webbplats: www.iwhiteinstant.se

• tandtråd
  • iwhite
  • teva

Om Teva

Teva Pharmaceutical Industries Ltd. förvärvade i början av augusti 2016 Allergans generikaverksamhet - Actavis Generics. Teva Sweden AB är därmed ett av de största läkemedelsbolagen i Sverige. Teva Pharmaceutical Industries Ltd. (börsnoterat på NYSE och TASE: TEVA) är ett ledande globalt läkemedelsföretag som levererar högkvalitativa läkemedel som används av miljontals patienter varje dag. Med huvudsäte i Israel är Teva världens ledande producent av generikaläkemedel och utnyttjar sin portfölj för att producera ett brett utbud av generiska produkter inom nästan varje terapiområde. Teva har en världsledande position inom området innovativa läkemedel när det gäller behandlingar för sjukdomar i centrala nervsystemet, inklusive smärta, och har dessutom en stark portfölj med produkter för luftvägarna. Teva integrerar sin expertis inom generika och innovativa läkemedel vid sin globala forskning- och utvecklingsenhet för att skapa nya sätt att åtgärda icke-tillgodosedda behov hos patienter genom att kombinera möjligheter till läkemedelsutveckling med medicintekniska produkter, service och tekniker. För mer information besök vår hemsida: www.tevapharm.com.