Girlpowerwalk för en bättre värld!

Träna tillsammans med dina kollegor och gör samtidigt en insats för världens mest utsatta människor. Stegtävlingen engagerar er arbetsplats för en bättre värld och bidrar samtidigt positivt till hälsan. ActionAid lanserar idag stegtävlingen Girlpowerwalk

Omvandla dina steg i vardagen till något bra och förflytta dig över en digital världskarta. Vi har valt ut olika sträckor i världen där ActionAid på varje slutdestination bedriver långsiktiga projekt för att minska fattigdomen. Ni kan till exempel välja sträckan till Uganda och stödja barns rätt till utbildning eller gå till Afghanistan och bidra till säkra förlossningar.

Ju mer ni rör er och rapporterar era steg med hjälp av en stegräknare på er lagsida, desto fortare kommer ni i mål. Alla insatser är viktiga, stora som små. Så ta hellre de extra stegen bort till din kollegas skrivbord i stället för att skicka ett email. Eller varför inte hoppa av bussen en hållplats tidigare och gå sista biten till kontoret? Självklart kan ni också tillgodoräkna er steg från annat än promenader - till exempel aerobics, spinning eller dans.

När ni gått i mål så är det er arbetsgivare som skänker ert insamlade belopp till ActionAid, och som bidrar till att några av världens mest utsatta får en bättre tillvaro.

Läs mer och anmäl ditt lag redan idag

För mer info kontakta: Emma Hernborg, pressansvarig, 0733 80 80 74