Stöd ActionAid på Åhléns

Åhléns har bland annat valt att samarbeta med ActionAid eftersom vi har arbetat i Nepal i över 30 år och behöver därför inte flyga in personal för att kunna hjälpa. Vi är redan på plats i de värst drabbade områdena och har ända sedan den första jordbävningen arbetat non-stop för att ge akut hjälp i denna extrema nödsituation. Det handlar  i första hand om hjälp med mat, dricksvatten, kläder, mediciner och något slags tak över huvudet för de nödlidande. Det handlar också om psykologiskt stöd i denna traumatiska situation. Den här hjälpen är extra viktig för barn, unga mödrar, äldre och handikappade som är extremt sårbara vid katastrofer.

Åhléns vill erbjuda deras kunder en möjlighet att stödja oss i vårt arbete och därigenom aktivt hjälpa de personer som är drabbade av jordbävningarna i Nepal.

Om ActionAid
ActionAid är en internationell organisation som i mer än 40 år har bekämpat fattigdom och orättvisa. I alla projekt och kampanjer har vi alltid störst fokus på att stödja fattiga och utsatta kvinnor och flickor.

www.actionaid.se

Om Åhléns
Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Nordens starkare varumärken med 76 varuhus i Sverige och 29 butiker i Norge. Vår mission är att förenkla, förbättra och förgylla livet för våra kunder varje dag. Under 2014 omsatte Åhléns 4,9 miljarder och 3 300 skickliga medarbetare mötte 80 miljoner kunder. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axstores. www.ahlens.se