Actionbase inleder holländskt marketing automation-samarbete

Det svenska konsultbolaget Actionbase har inlett ett samarbete med holländska Emark för att bredda sitt erbjudande och bättre möta den ökande efterfrågan inom marketing automation. Emark implementerar och vidareutvecklar ett molnbaserat verktyg för individanpassad kundkommunikation, Salesforce Marketing Cloud, för europeiska och nordiska företag.

Actionbase affärsidé är att hjälpa företag att driva ett framgångsrikt CRM- och kundutvecklingsarbete och skapa värde i sin kunddatabas – till exempel i form av strategisk kundanalys, metod för ökad kors- och merförsäljning, kanalstrategi eller mer lönsam segmentering. Bland uppdragsgivarna finns bland andra Avanza, Coop och McDonalds.

–Emark kompletterar oss med ett starkt erbjudande inom lösningar för marketing automation. Det gör det möjligt för våra kunder att automatisera kundupplevelsen baserat på djup insikt om kunden och på så sätt bli ännu mer kundorienterade, säger Mårten Tilosius, vd Actionbase.

Automatiserad kommunikation skapar möjligheter att möta kunden med relevant innehåll och på kundens villkor i alla de olika kanaler som denne rör sig i, från e-mejl och sms till sociala medier. Med verktyget Salesforce Marketing Cloud kan man i förväg designa en längre kampanjperiod med flera steg baserat på kundens beteende, där ett önskat beteende belönas och kunden lotsas framåt och uppåt i kundvärdestrappan. Den här typen av händelsestyrda kampanjer används också tex för välkomstprocesser med nya kunder samt för återvinningskampanjer.

För Emark innebär samarbetet en möjlighet att växa på den nordiska marknaden.

– Vår kundbas i de nordiska länderna växer kraftigt och det här är en naturlig följd av det. Vår expertis kombinerad med Actionbase analyskunskap säkerställs en gynnsam implementering av Salesforce Marketing Cloud, digital marknadsstrategi och dataanalys för våra kunder, säger Eric Verhage, vd för Emark.

För mer information, kontakta: Mårten Tilosius, marten.tilosius@actionbase.se eller 0733-918840

Se även www.e-mark.nl

• actionbase
  • analys
  • crm
  • utveckling
  • salesforce marketing cloud

Actionbase har en helhetssyn på lojalitet där analys, strategi och teknik skapar plattformen för morgondagens, lönsamma kundrelationer. Vi hjälper våra kunder att skapa värde i sin databas och att driva ett framgångsrikt CRM-arbete, och vi finns med genom hela processen. Vår gedigna kompetens och långa erfarenhet är en trygg garant för att lojalitetsarbetet är byggt på fakta och insikter - vi lär av historien, förutsäger framtiden och agerar i nuet.

Actionbase har kontor både i Stockholm och i Göteborg. Vi är ca 30 stycken medarbetare och i år firar vi 20 årsjubileum!

Helen Palm

Presskontakt Senior Consultant / Regionansvarig Göteborgskontoret +46733918837