​Actionbase stärker sin kompetensbank ytterligare

Actionbase välkomnar Roland Hellström och Elin Ansin som nya kollegor. Båda två är nyexaminerade från universitet och har gedigen utbildning inom sina respektive områden. De kommer att bidra med de senaste kunskaperna inom statistik och data science samt med en grundmurad entusiasm kunna bistå våra seniora analytiker i de pågående kunduppdragen med avancerad analys.

Actionbase affärsidé är att hjälpa företag att driva ett framgångsrikt CRM-och kundutvecklingsarbete och skapa värde i sin kunddatabas – till exempel i form av ökad kunskap om kundens beteende, ökad kors- och merförsäljning, kanalstrategi eller mer lönsam segmentering. Bland uppdragsgivarna finns bland andra Avanza, Coop och McDonalds.

–Rekryteringen av Roland och Elin kompletterar oss med hög kompetens inom analys och specifikt inom statistik, informationsteknik och teknisk matematik. Båda två ger ett starkt tillskott i vår analysgrupp och kommer att stärka oss ytterligare i vår utveckling och relation till våra kunder, säger Mårten Tilosius, vd Actionbase.

-Statistik och analys bland det bästa jag vet och det är med stor entusiasm som jag nu tar mig an kunddata i min nya roll som Junior Analytiker på Actionbase. Det känns inspirerande att med hjälp av mina analytiska kunskaper kunna leverera värdefulla insikter och jag hoppas på att lära mig mycket på vägen.Mitt mål är att på sikt även kunna bidra med nya metoder för att skapa än bättre förståelse för kunders potential och behov, säger Elin.

Elin når du på mail; elin.ansin@actionbase.se mobil: 0733­ - 91­ 88­ 51

-Junior Data Scientist passar mig perfekt då tjänsten innefattar varierande arbetsuppgifter där jag får utrymme att utforska och lösa utmanande problem inom algoritmer och statistik. Jag får även möjlighet att driva vidare insikter från mina analyser och konvertera dessa till agerbara resultat inom olika affärsområden.

Jag tror att området Customer Intelligence i kombination med Data Science kommer att växa oerhört mycket inom de närmsta åren – något jag tycker är enormt spännande. Jag är övertygad om att Actionbase kommer att ha en central roll inom detta område, säger Roland.

Roland når du på mail; roland.hellstrom@actionbase.se mobil: 0733­ - 91­ 88­ 52­

• actionbase
  • analys
  • junioranalytiker
  • rekrytering
  • utveckling

Actionbase har en helhetssyn på lojalitet där analys, strategi och teknik skapar plattformen för morgondagens, lönsamma kundrelationer. Vi hjälper våra kunder att skapa värde i sin databas och att driva ett framgångsrikt CRM-arbete, och vi finns med genom hela processen. Vår gedigna kompetens och långa erfarenhet är en trygg garant för att lojalitetsarbetet är byggt på fakta och insikter - vi lär av historien, förutsäger framtiden och agerar i nuet.

Actionbase har kontor både i Stockholm och i Göteborg. Vi är ca 30 stycken medarbetare och i år firar vi 20 årsjubileum!

Helen Palm

Presskontakt Senior Consultant / Regionansvarig Göteborgskontoret +46733918837