​Actionbase växer och värvar vass Projektledare

Actionbase välkomnar Kristin Drakenberg som ny projektledare till kund- och säljteamet. Hon började i mitten av mars och kommer senast från en tjänst som Senior Manager Consumer Insight på Mindshare. Kristin har erfarenhet inom projektledning och strategisk rådgivning, vilket kommer att bidra till vår fortsatta tillväxt.

Actionbase affärsidé är att hjälpa företag att driva ett framgångsrikt CRM-och kundutvecklingsarbete och skapa värde i sin kunddatabas – till exempel i form av kundanalys, ökad kors- och merförsäljning, kanalstrategi eller mer lönsam segmentering. Bland uppdragsgivarna finns bland andra Akademibokhandeln, Länsförsäkringar och McDonalds.

-Rekryteringen av Kristin som projektledare är ett led i vår satsning på att utöka våra kundteam för att bli än mer kundfokuserade och proaktiva i våra samarbeten. Kristin bidrar med ett starkt fokus, lång erfarenhet och en smittande positiv personlighet, säger Josefin Pålsson, Head of Sales, Actionbase.

-Först och främst känns det superkul att ha börjat på Actionbase! Min primära huvuduppgift kommer att vara att föra samman kompetenta individer till ett team för att säkerställa en leverans av hög kvalitet. Jag trivs bra med komplexa frågeställningar hos kund och finner en utmaning i att hitta en lösning på dessa.Jag tar med mig lite fart och fläkt från min bakgrund på mediebyråer, men även ett djupare perspektiv genom analys och affärsutveckling. Det främsta målet för mig är att kunna agera operativt på de insikter och de underlag som vi tar fram för att säkra en framgångsrik CRM-strategi hos kund, säger Kristin.

Kristin är placerad på Stockholmskontoret och du når henne på mail; kristin.drakenberg@actionbase.se mobil: 0733 - 91 88 54

• crm
  • rekrytering
  • projektledare
  • actionbase

Actionbase har en helhetssyn på lojalitet där analys, strategi och teknik skapar plattformen för morgondagens, lönsamma kundrelationer. Vi hjälper våra kunder att skapa värde i sin databas och att driva ett framgångsrikt CRM-arbete, och vi finns med genom hela processen. Vår gedigna kompetens och långa erfarenhet är en trygg garant för att lojalitetsarbetet är byggt på fakta och insikter - vi lär av historien, förutsäger framtiden och agerar i nuet.

Actionbase har kontor både i Stockholm och i Göteborg. Vi är ca 30 stycken medarbetare och i år firar vi 20 årsjubileum!

Helen Palm

Presskontakt Senior Consultant / Regionansvarig Göteborgskontoret +46733918837