​Göta Energi väljer återigen Actionbase som analyspartner

Elbolaget Göta Energi, som ser sig som utmanare bland de stora jättarna har valt Actionbase som partner igen när de vill vässa sin kundstrategi. Göta Energi har en stark vilja att ta hand om sina kunder och erbjuda relevant kommunikation. Kundbasen växer med både nya kunder men också med fler lojala kunder. Actionbase har fått förtroende att analysera fram insikter för att främja ökad retention.

Actionbase affärsidé är att hjälpa företag att driva ett framgångsrikt CRM- och kundutvecklingsarbete och skapa värde i sin kunddatabas – till exempel i form av strategisk kundanalys, metod för ökad kors- och merförsäljning, kanalstrategi eller mer lönsam segmentering. Bland uppdragsgivarna finns bland andra Avanza, Akademibokhandeln och McDonalds. För fler kundreferenser www.actionbase.se

CRM-ansvarig, Åsa Valentin säger;

- Företaget har på kort tid vuxit till ett av de största elhandelsbolagen i Sverige. Vi är bra på att göra våra kunder nöjda och det viktigaste för oss är att de kan lägga mer energi på det de gillar. Med många nya, nöjda kunder jobbar vi dagligen mot visionen att bli Sveriges mest omtyckta elbolag.

Vi har haft Actionbase som analyspartner i flera olika projekt de senaste åren och tillsammans har olika kundanalyser samt kampanjuppföljningar genomförts.

Vi arbetar kontinuerligt med att utveckla och förbättra våra kundrelationer och kommande projekt med fokus på retention ligger helt i linje med detta långsiktiga arbete.

-På Actionbase är vi glada över att ha fått fortsatt förtroende att driva delar av kundanalysarbetet tillsammans med Göta Energi.

Det är både givande och roligt att arbeta tillsammans med kunder som är så kundfokuserade och gillar att utmana branschen, säger Helen Palm, kundansvarig på Actionbase.

• samarbetspartner
  • göta energi
  • analys
  • actionbase

Actionbase har en helhetssyn på lojalitet där analys, strategi och teknik skapar plattformen för morgondagens, lönsamma kundrelationer. Vi hjälper våra kunder att skapa värde i sin databas och att driva ett framgångsrikt CRM-arbete, och vi finns med genom hela processen. Vår gedigna kompetens och långa erfarenhet är en trygg garant för att lojalitetsarbetet är byggt på fakta och insikter - vi lär av historien, förutsäger framtiden och agerar i nuet.

Actionbase har kontor både i Stockholm och i Göteborg. Vi är ca 30 stycken medarbetare och i år firar vi 20 årsjubileum!

Helen Palm

Presskontakt Senior Consultant / Regionansvarig Göteborgskontoret +46733918837