Jakob Fahlstedt och Kola Krauze klara för varsin roll i TV-serien Bron säsong 4

”Bron” säsong 4 har planerad premiär på SVT våren 2018. Detta är ett glädjebesked för många men också vemodigt då detta med största sannolikhet blir sista säsongen. Till skillnad från tidigare säsonger kommer mycket under säsong 4 utspela sig på den danska sidan av bron i Köpenhamn.

Jakob Fahlsted och Kola Krauze från agenturen är nu klara för varsin roll i denna serie som inte bara har blivit en succé i Sverige utan även sålts till ett stort antal andra länder runt om i världen. Dem är båda förväntansfulla och när vi frågade Jakob hur det kändes när han fick reda på att han fått rollen i Bron svarade han såhär:

”För min del blev jag fantastiskt glad över rollen i Bron. Hade kämpat länge med många nej under en period och timingen kunde inte ha varit bättre. Att det dessutom är i en etablerad serie med en miljonpublik gör ju inte saken sämre. Samt att det är en roll med en resa och utveckling skapar möjlighet för ett spännande arbete som jag är mitt uppe i.”

// Jakob Fahlstedt

Actors in Sweden-Bo Thulin management är stolta över att representera så många skådespelare som tar sitt jobb på största allvar och alltid agerar professionellt. Deras vilja och engagemang genererar roller som dem utvecklas av och som i sin tur leder till nya möjligheter. Kola Krauze och hans svar om hur det kändes att bli tilldelad rollen i Bron säsong 4 är verkligen ett bevis på detta.

”Första känslan var som att ladda om en revolver. Jag frågade mig själv, Vad kan jag göra för att ge liv och nerv åt just den här karaktären? Jag gillar att gå på djupet som skådespelare och ge allt för rollen.” // Kola Krauze