addCIT och Ingram Micro ingår samarbetsavtal

Dagarna innan jul blev det klart att Ingram Micro kommer supportera addCIT när det kommer till distribution av hårdvara och utvalda tjänstepaketeringar. Ett samarbete som ligger helt i linje med den strategiska tillväxtresa som addCIT har framför sig de närmsta åren.

"Det här är otroligt roligt men också ett väldigt viktigt steg för oss på addCIT. Nu får vi möjligheten att arbeta med en av de allra främsta i branschen och kan på så sätt bygga en kundupplevelse i absoluta världsklass", säger Håkan Karlsson Försäljningschef på addCIT.

"Vi har en tydlig agenda framåt och höga ambitioner och Ingram Micro delar dom ambitionerna vilket är viktigt för oss. Allt vi gör i form av samarbeten ska i slutändan generera fördelar för våra kunder, det finns inget anna fokus för vår del", fortsätter Håkan Karlsson.

Samarbetet kommer starta upp under början av 2019 och vara en del i addCITs erbjudande ut till sina kunder.

addCIT är ett svenskt IT bolag med en global strategi, vi följer våra kunder ut i världen. addCIT utvecklar och implementerar kommunikationslösningar till företag och organisationer, för att förenkla och effektivisera deras interna och externa samspel. Vårt fokus är att skapa positiva kundupplevelser, genom hög kunskap om kundernas verksamhet i kombination med att vi sammanfogar olika tekniker inom telefoni, Contact Center och video. addCIT ska ständigt sträva efter att ligga i frontlinjen för teknisk innovation och skapa den bästa kundupplevelsen

Ingram Micro i Sverige är en ledande distributör inom IT och Mobilitet som representerar koncernens samtliga affärsområden; Technology Solutions, Cloud och Commerce & Lifecycle Solutions. Vi erbjuder flexibla, kostnadseffektiva och innovativa lösningar inom produktpaketering, mjukvarukonfigurering, e-handel och tredjepartslogistik. Ingram Micros försäljningskontor hittar ni i Stockholm och Göteborg. Logistikverksamheter bedriver vi i Stockholm och Borås.