Håkan Karlsson ny Försäljningschef hos addCIT.

Det svenska IT-bolaget addCIT AB anställer Håkan Karlsson som blir ny försäljningschef på addCIT. Han har en lång bakgrund från telekombranschen.

Som Försäljningschef kommer Håkan Karlsson ha det yttersta ansvaret för all försäljning mot den privata sektorn på addCIT. Det innebär segmenten Medium upp till Enterprise – det sistnämnda ett segment där addCIT är, historiskt, väldigt starka. En annan del av uppdraget är att bygga upp försäljningsavdelningen, arbeta med kundupplevelsen och aktivt vara en del i den nya marknadsstrategi som addCIT planerar att lansera under 2019.

”Det känns fantastiskt roligt att få den här möjligheten tillsammans med addCIT. Det finns en enorm potential i företaget och man är väldigt tydliga med vilken tillväxtplan man har de närmsta åren vilket gör detta till något väldigt spännande”

Håkan Karlsson, som är uppvuxen i Uppsala, har tidigare arbetat som försäljningschef inom telekom hos bland annat MCI World Com, Operatören 3, Com Hem och Telenor. Han har även varit nordisk försäljningschef på Teknikmagasinet samt de senaste året arbetat i sitt egna bolag Kangee Ledarskap med fokus på ledarskapsutveckling och strategiarbete.

Han blev handplockad för uppdraget som försäljningschef på addCIT.

• håkan karlsson