FAIR Mobilabonnemang – en schysst och reko lösning för alla företag

addCIT blir mobiloperatör och kan nu erbjuda samtliga företagskunder en minst sagt konkurrenskraftig mobiltjänst med fokus på attraktiva prispunkter och enkel administration för kunderna i en bransch där de större aktörerna stått och stampat under en längre tid. Genom att erbjuda kunderna Phone as a Service så kan addCIT säkerställa hållbarhet och miljö hela vägen kring hårdvaran.

-Vi har lyssnat på vad kunderna vill ha och sedan format våra tjänster utefter de önskemål som funnits. För oss är det viktigt att när kunderna väljer oss på addCIT så ska de känna att vi faktiskt bryr oss på riktigt och att vi faktiskt förenklar deras vardag på riktigt, säger Håkan Karlsson Försäljningschef  och Marknadschef på addCIT.

Produktportföljen kring mobiltjänster kommer innehålla olika abonnemangsformer där syftet är att kunna attrahera olika typer av företag. Abonnemangen är helt utan bindningstid då kundens valfrihet är viktig men också ett led i arbetet med att vara en schysst och reko operatör som ligger i linje med det FAIR-koncept som addCIT lanserade för en vecka sedan.

-Våra mobila tjänster är ett led i att kunna erbjuda våra kunder en helhetslösning när det kommer till deras kommunikation. Vi har sett att det blir allt viktigare för kunderna att ha en och samma leverantör av telekom och it relaterade produkter och tjänster vilket vi nu kan leverera till 100%, säger Håkan Karlsson.

addCIT kommer även kunna erbjuda kunderna mobiltelefoner där fokus är på att arbeta hållbart med hårdvaran. Kunderna kommer få möjligheten att hyra mobiltelefonerna och efter hyrestiden så säkerställer addCIT att samtliga mobiltelefoner samlas in och återanvänds. På det sättet säkerställer man att hårdvaran inte hamnar där den inte hör hemma. Arbetet och fokuset är en del av att förenkla och förbättra kundresan men också en tydlig signal om att hållbarhet och miljö ligger långt upp på agendan i det dagliga arbetet

-För oss är den här typen av arbete och fokus ett jätteviktigt steg i att få hållbarhet och miljö väldigt högt upp på vår agenda men också en del i den tydliga feedback vi fått från våra kunder där tankarna kring dessa områden blivit allt viktigare för många företag och står högst upp på deras agendor, avslutar Håkan Karlsson.

addCIT kommer utnyttja Tele2s mobilnät för sina FAIR-mobiltjänster.

• Telekom

addCIT grundades 2014 men verksamheten har funnits i drygt 30 år. Vi är omkring 30 medarbetare och har kontor i Stockholm och Göteborg.

addCIT är ett svenskt IT bolag med en global strategi, vi följer våra kunder ut i världen.

Vi har sedan starten 1984 framgångsrikt genomfört över 500 installationsprojekt med fler än 500 användare och levererat mer än 100 kontaktcenterlösningar. Och har idag ca 40 000 användare i de lösningar som vi levererat.

Håkan Karlsson

Presskontakt Marknad-och Försäljningschef Marknad och Försäljning 073-1499806