Anne-Lie Lokko hjälper till att marknadsföra Jönköping

Staden Jönköping marknadsförs med instagramkontot @JKPG, där en ny person administrerar kontot och hjälper till att profilera Jönköping där varje vecka. Denna vecka är det AddFriends vd Anne-Lie Lokko som delar med sig av sin hemstad till de 3900 följarna.

- Det är smart av Jönköping som har en liten marknadsorganisation att använda Instagram, för att låta invånarna i stan vara med i byggandet av Jönköping som plats. Instagram i kombination med andra sociala kanaler kompletterar idag de traditionella metoderna för att marknadsföra en plats. Via instagrammarna utökar också @JKPG sin målgrupp, då ambassadörerna sprider informationen i sina egna flöden, berättar hon.

Det finns många sätt att använda Instagram, Fritidsresor har varje vecka har en ny medarbetare som administrerar kontot, Fotografiska marknadsför sina utställningar och klädkedjan GAP visar kläder, som ett slags showroom. Det finns helt enkelt många sätt att använda Instagram för att inspirera och bygga varumärke.

- Nu är det min tur att visa mitt Jönköping. När Maria Lindén @goransdotter frågade mig om jag ville ta stafettpinnen så var svaret självklart. Jag arbetar själv med synlighet i digitala kanaler och Instagram är en av mina favoriter. Det blir troligtvis en blandning av ställen jag gillar och människor som jag tycker gör det lilla extra i mitt Jönköping!