Nätverka på Twitter

I kväll föreläste jag om Twitter, med utgångspunkten bygga nätverk. Jag har själv haft mitt twitterkonto i fyra år, 7 månader och 8 dagar enligt Socialbakers. Twittrat aktivt har jag nog gjort i ca 5 år till nyår, det var trögt att komma igång, så jag beslutade mig för att under en månads tid vara aktiv och på två veckor var jag fast. En ny värld, med massa spännande människor att diskutera allt möjligt med, framförallt kommunikation, marknadsföring och digitala tjänster. Det jag brinner för.

Ditt Twitter kommer inte se ut som mitt Twitter. Är du intresserad av skolfrågor, leta upp folk som diskuterar skolfrågor. Är det HV71 du brinner för, leta upp spelarna som twittrar och andra som är intresserade av laget. Gå in på Twitter nästa match och följ #HV71 och du kommer hitta många som har åsikter om spelet, domaren, tränaren osv. Vill du följa fler twittrare från Jönköping så kanske du hittar du några nya namn på min lista lokkomotion/list/jonkoping

Här är några av de källor och tjänster som jag nämnde under föreläsningen och som jag kan rekommendera dig som är intresserad av Twitter, mer än att skriva en tweet.

Buffer

När når du bäst din målgrupp? Schemalägg dina tweets bufferapp.com

Twittersencus

Är du med i Hampus Brynolf  Twittercensus, en sammanställning över Twittrare som twittrar i Sverige och på svenska? I vilket kluster är du, Jönköping, sport, politik eller något annat?
Twittercensus

Jag når få – men de når ingen

Johan Lange fångade Göran Hägglund när han ger några exempel på hur korta tweets kan nå många på kort tid. Klippet är från 2010.

Klout

Klout Anne-Lie Lokko
Checka din score på Klout.com och jag rekommenderar dig att läsa Deepeds post Influerad eller influencer – om Klout, Peerindex och Kred

Unfollowers