​Ventilation Entreprenad AB (VEAB) i Kristianstad blir ny kund till AddMobile

VEAB i Kristianstad är det senaste dotterbolaget inom ventilationskoncernen VEAB som köper in AddMobiles mobila arbetsorder och elektronisk körjournal. Avtalet gäller för 15 användare av mobil arbetsorder och sex elektroniska körjournaler. Sedan tidigare använder VEAB i Malmö och VEAB i Helsingborg AddMobiles e-verktyg.

- AddMobiles mobila arbetsorder underlättar arbetet att skapa och planera våra arbetsorder och vi kan fakturera snabbare nu när vi använder AddMobiles system. Både körjournalen och arbetsordern minskar de administrativa leden och pappershantering och allt fungerar väldigt väl, säger Niklas Ekström, VD på VEAB i Kristianstad.

VEAB har uppdrag i hela Skåne och har kontor i Malmö, Kristianstad och Helsingborg. Verksamheten fokuserar framförallt på att utföra ventilationsentreprenader och service på fastighetstekniska installationer.

- Det är extra kul när vi kan växa tillsammans med en kund som VEAB. Det är en bekräftelse på att våra e-verktyg verkligen fungerar och bidrar till att utveckla och effektivisera våra kunders verksamhet, säger Lars Kandefelt, VD på AddMobile.

VEAB i Malmö grundades 1981 i Malmö och VEAB i Kristianstad startades 1989. Idag har VEAB-koncernen närmare 70 anställda och omsätter 250 miljoner kronor.