Världens längsta kundtjänstärende på vers?

När en av Addnatures kunder började diskutera sin julklappsshopping på vers, svarade Addnatures Facebooksida sida med samma mynt. Inlägget har för närvarande 14 inlägg på vers och har fungerat som kick-off för Addnatures uppesittarvecka som börjar på måndag.

"Smartwool-sockor för gammal och ung, med 3 för 2 blir pungen ej tunn, kanske vi köper ännu en strumpa, eller något att värma en rumpa!" Så börjar kundinläggetAddnatures Facebooksida. Sen fortsätter inlägget vidare över olika juklappstips till att för närvarande landa i två par duntofflor från The North Face.

- Vi är förvisso en outdoorbutik som säljer kläder och utrustning för friluftsliv. Men vi gillar också att rimma. När vi uppenbarligen har kunder med samma sinne för vers, blir det ju bra mycket roligare och en större utmaning att köra hela kundservicen på vers, säger Johan Ekroth, Kommunikationsansvarig på Addnature och ansvarig för flertalet av Addnatures rim.

Och känslan för att rimma kan behövas. På måndag börjar Addnature nämligen sin traditionsenliga uppesittarvecka på Facebook. Då kan alla som behöver hjälp med rim till sina outdoorklappar. Du behöver bara lägga upp en fråga på Addnatures Facebooksida, så kommer ett svar i form av ett julklappsrim så fort de hinner med.

• johan ekroth
  • julklappstips