Addnature publicerar eget magasin. Första numret ute nu

Addnature som är Sveriges marknadsledande e-handelsbutik inom outdoor och cykel publicerar nu sitt första magasin. Magasinet riktar sig till outdoor- och cykelentusiaster, kunder som får sitt första exemplar med nästa order och alla sportintresserade. Magasinet heter Addnature och premiärnumret har en tryckt upplaga på 50 000 exemplar och finns även att läsa digitalt på nätet sedan 1 november.

Starkt engagemang. Hela Addnatures team har varit engagerade och involverade i produktionen av det nya magasinet. Innehåll, bilder, text och lay-out speglar teamets stora passion för äventyr, uteliv och nya utmaningar. I magasinet delar man med sig av sina äventyr och aktiva livsstil och presenterar företagets egna experter och atleter som man samarbetar med. Rapparen och swimrunnern Petter Askegren, multiatleten Kristin Larsson och friåkaren Johan Jonsson liksom mountainbike-åkarna Robin och Niklas Wallner är några exempel.

Människor som älskar äventyr. Riktigt spännande läsning blir det också när personerna i reportagen delar med sig av sina egna tankar och mål. Här finns inspiration som ger läsaren lust och motivation att ta nästa steg, att njuta av nya äventyr och uppleva känslan av frihet.

Tips för det egna äventyret. Magasinet Addnature ger också konkreta tips. Artiklarna om swimrum-eventet Östersjösimmet och resan till Norges fjordlanskap på en Ski & Sail Trip är bara två exempel. Här får läsaren inte bara veta mer om äventyret utan får också konkreta och personliga råd om vilken utrustning som krävs om man själv vill testa.

Personliga råd och tips. Tips och råd kommer från Addnatures egna anställda. Till exempel delar mountainbikeåkaren och Biksters egen Hanna Jonsson med sig av sina egna favoritprodukter inför nästa år som till exempel endurohojen VOTEC VE.

Läs första numret av Addnature här

För mer information: Calle Ringborg, 070 213 88 44, calle.ringborg@addnature.com, Elisabeth Löfqvist, 070 698 70 35 elisabeth.lofqvist@apachecom.se, www.addnature.com