Filma dig själv utan fotograf - GoPro WiFi Combi Kit finns nu på Addnature

En sommarens nyheter är den fjärrstyrda sportkameratillbehöret från GoProGoPro Wi-Fi Combo Kit. Med hjälp av fjärrkontroll, som kan vara t.ex. din smartphone, ett GoPro Wi-Fi BacPac, och lite planering, kan du filma dig själv och din aktivitet på ett sätt som annars skulle behöva hjälp av flera fotografer.

Börja med att tänka igenom din aktivitet och hur du kommer att röra dig, sedan placerar du ut kameror försedda med GoPro Wi-Fi BacPac. Kolla att de är inställda rätt i din smartphone och när du sedan passerar förbi utlöser du kameran genom GoPro Wi-Fi Remote som sitter på din handled.

- Det spelar ingen roll om jag vill filma klättring, cykling eller till exempel kitesurfing. På detta sätt kan jag sköta allt själv. Det gör det ännu enklare för alla att skapa en intressant sportfilmger. Och vi får ännu större möjligheter att kunna filma och visa den bredd av sporter vi jobbar med, säger Johan Ekroth, kommunikationsansvarig på Addnature och ansvarig för Addnatures egna filmproduktioner.

Ihopkopplad med Wi-Fi BacPac, stödjer GoPro HD HERO2 även live videostreaming till webben överallt där internetuppkoppling finns. Du kan spela in till ditt minneskort samtidigt som du sänder video via Wi-Fi till din smartphone eller webben. Det går att styra upp till 50 kameror samtidigt, på ett avstånd på upp till 180 meters avstånd.

Innan du använder Wi-Fi produkterna måste kameran uppdateras. Den äldre kameramodellen GoPro HD HERO är bara kompatibel med Wi-Fi Remote och stöder inte GoPro App och video + foto live-streaming.