Internetstores förvärvar Probikeshop

Internetstores som är moderbolag till outdoorbutiken Addnature förvärvar Probikeshop. Genom köpet fortsätter SIGNA Sports Group på den inslagna vägen att etablera sig som en dominerande aktör både online och offline inom sportfackhandeln. Läs hela pressreleasen här.

FÖR MER INFORMATION

SIGNA Robert Leingruber, Head of Communications & PR, e-post: r.leingruber@signa.at, telefon +41 79 9278697

internetstores Natalie Tiburtius, PR-Manager, e-post natalie.tiburtius@internetstores.com telefon  +49 711 93305-309

Foton för redaktionell användning: http://www.internetstores.de/presse.html

• Fritid

Addnature & Bikester är butiker som drivs av Addnature AB och ingår i en framväxande europeisk sportfackhandel inom outdoor och cykel. I norden driver Addnature satsningen på cykel via onlinebutiken Bikester och outdoorbutikerna går under namnet Addnature för såväl e-butiker som fysiska butiker. Vi älskar äventyr och vill vara företaget för det moderna friluftslivet och den optimala cykelupplevelsen. Med det stora sortimentet och det personliga bemötandet hjälper vi våra kunder att förverkliga sina drömmar om sport och äventyr.