Nyhet -

adidas storsatsar på Outdoor 2012 - inleder samarbete med AXA Sports Club Adventure Team

-  Outdoor-segmentet var ett av de snabbast växande inom adidas Group under 2011 och vi ser en fortsatt tillväxt. I år tar vi första steget mot en större satsning att driva kategorin framåt och har inlett ett samarbete med ett av världens främsta multisport lag, säger Tina Rolén, Nordisk Marknadsdirektör adidas.

Samarbetet med AXA Sports Club Adventure Team sträcker sig till och med år 2013. Under denna period kommer laget att representera adidas varumärke och bära de senaste och främsta produkterna inom Outdoor.

- Vi ser fram emot att se vilka höjder laget kan nå, inte minst under VM i Frankrike, och ska se till att förse dem med de verktyg de behöver på resan. Att få våra produkter testade av ett av världselitens topplag kommer inte bara öka kännedom utan även trovärdighet inom adidas Outdoor och därmed ge ökad trygghet för slutkonsumenten när de gör sitt val inom segmentet, säger Tina Rolén, Nordisk Marknadsdirektör adidas.

adidas presenterade även för första gången någonsin Outdoor på en nordisk mässa. Den 22-23 januari visades huvudprodukter från höst/vinter 2012 sortimentet på Sveriges största sportfackmässa – Swesport. adidas närvaro på mässan gav inte bara möjligheten att visa upp de senaste och mest tekniska Outdoor produkterna för sportbranschen utan även ett tillfälle att lära känna den lokala marknaden bättre.

• outdoor
  • ebba kanekrans
  • teknologi
  • trail