Mälardalens nya logistikcenter

I samband med invigningen av Aditro Logistics 40.000 kvm stora logistikcenter i Borås släpptes nyheten om att företag har tecknat avtal om att uppföra ytterligare ett nytt logistikcenter. Denna gång i Nykvarn, Mälardalen. Logistikcentret som även det planeras för 40.000 kvm beräknas stå klart under årsskiftet 2015/2016.

Byggnaden är en del av det utvidgade logistikområdet utmed E20 och kommer att uppfylla alla tänkbara krav som finns på en modern logistikbyggnad. Fastigheten kommer att inrymma lagerytor samt kontor och uppföras enligt kraven för GreenBuilding certifikat av Nordic Real Estate Partners (NREP).

Aditro Logistics är i ett mycket intressant och expansivt läge och genom att etablera ett nytt logistikcenter i Mälardalen kan växa vidare med nya kunder. Tillsammans med NREP uppför vi nu en effektiv byggnad i ett attraktivt område som stödjer vår och våra kunders utveckling” säger Matthias Kettelhoit, CEO Aditro Logistics.

"Vi på NREP är mycket glada över att Aditro Logistics AB har valt att expandera sin verksamhet i Mälardalen tillsammans med oss. Vår långa erfarenhet av fastighetsutveckling inom logistik gör att vi kan vi uppföra en högkvalitativ byggnad kostnads- och tidseffektivt. På så sätt lyckades vi möta Aditro Logistics i ett avtal som båda parter är nöjda med.” säger Rickard S. Dahlberg på NREP.

För mer information vänligen kontakta:

Matthias Kettelhoit, CEO Aditro Logistics+46 70 573 44 06

Richard S. Dahlberg, Nordic Real Estate Partner+46 8 678 1660

Aditro Logistics är Nordens största transportörsoberoende tredjepartslogistiker, medcirka 175.000 m2 lageryta och hantering av flera välkända företags logistik. Verksamheten är inriktad på effektiva logistiklösningar för handel, konsument och industri.www.aditrologistics.com